דרישה לביטול הרפורמה במחירי התחבורה

פניה לשרי האוצר והתחבורה, מצביעה על ליקויים חמורים בהתנהלות הרפורמה המתוכננת במחירי התח"צ ודורשת להקפיא את הרפורמה לאלתר, בטרם פניה לבג"ץ (תחבורה)

(צילום: פלאש 90)

המאבק למען השכבות החלשות ונגד הרפורמה המתוכננת בתחבורה הציבורית של השרה מרב מיכאלי – זוכה לחיזוק של ארגון 'אמת ליעקב', שפונה היום (שלישי) במכתב מיצוי הליכים לשרי התחבורה והאוצר, בטרם ייאלץ לפנות לבג"ץ.

במכתב שנשלח על ידי עוה"ד ד"ר יחיאל וינרוט, מאיר אברהם ויגל דוד ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', לשרת התחבורה מרב מיכאלי, שר האוצר איווט ליברמן וועדת המחירים במשרד האוצר, טוענים הפונים כי הרפורמה המתוכננת יוצרת קשת רחבה של בעיות, ובהן חמש נקודות בולטות: 1. היא מבטלת את הסדר הערך הצבור בכרטיס הרב קו. 2. היא מבטלת הנחה לערים המוחלשות חברתית. 3. היא פוגעת במי שאין ברשותו מכשיר סלולרי חכם. 4. היא כוללת שרטוט מפת ערים פריפריאלית תמוהה. 5. והעיקר, היא נעדרת לחלוטין הפניית משאבים לשיפור השירות בתחבורה ציבורית.

עורכי הדין מאשימים את משרדי האוצר והתחבורה ברמיסת ההליך המנהלי התקין, מנתחים את הדיונים שנערכו בנושא בכנסת ואת הביקורות החריפות שהושמעו בהם על הרפורמה. לטענתם, מיכאלי וליברמן לא קיימו את חובת ההיוועצות הנדרשת על פי חוק, ומשכך ישנו פגם מנהלי בבסיס התהליך.

עורכי הדין מצביעים על קריטריונים לקויים בבחירת התמחור המחודש, במעין מיטת סדום שוויונית הפוגעת בחלשים בנימוקים 'שוויוניים' כביכול. עוה"ד מציינים גם כי הם שומרים לעצמם את הזכות לתקוף משפטית הן את ההתנהלות מבחינת הפרוצדורה הלקויה בה התנהל התהליך והן מבחינת המהות והתוכן של הרפורמה עצמה, ומצביעים על חוסר סבירות מוחלט ברפורמה.

לסיום, דורשים עוה"ד מהשרים להורות על בטלות הצווים, ולכל הפחות להקפיא את הרפורמה עד לבחינתה המעמיקה מחדש. במידה והשרים לא ייענו לדרישה, מבהירים עוה"ד כי ייאלצו לפנות לבג"ץ ולעתור נגד הרפורמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר