מאמר חמישי

נשות האדמו"רים עותרות לבג"ץ: מי ינקה??

נשות האדמו"רים החליטו כי הגיעו מים עד נפש. זהו. מעכשיו, אנחנו לא מנקות - מי ששותה מנקה. לשם כך, הגישו עתירה מיוחדת לבג"ץ | מאמר חמישי של רויטל ישראל לפורים (פורים)

רויטל ישראל | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

נשות האדמורי"ם הגישו תביעה לבג"ץ עם השאלה - מי ינקה?

נשות האדמורי"ם החליטו – לקום ולעשות מעשה!

והפעם, יצא דבר הנשים להבזות בעליהן בעיניהן...

שיכורים – לא אצלנו, מה 'נסגר' עם החג הזה?

והן הגישו תביעה לבג"ץ עם השאלה:

מי המציא את הרעיון שצריך להשתכר בפורים?

ומדוע עד היום, לא נחקק חוק שיסדיר את הענין - 'מי ששותה - גם מנקה'?

ועוד שאלה: איך יתכן שבחג שיש בו אורות גבוהים – משתכרים?

'חייב איניש לביסומיי, עד שלא תדע בין ארור המן לברוך מרדכי'???

אם משתכרים – לא נוהגים, ובטח אי אפשר ללמוד – ביטול תורה!

בפורים, צריך להושיב את הגברים בהיכלי הישיבות 24 שעות, והנשים ידאגו להכין אוכל, וגם לאכול אותו, למשלוחי מנות כרצון אישה ואישה... ממתקים לילדים, והנשים יצהלו וישמחו...

כל הגברים חכמים ונבונים: כל השנה הגברים הם בחזקת חכמים ומבינים, ויודעים להסביר ולחשב חישובים, ומה שהם לא מבינים – הם שואלים שאלות.

איך השכן הלשין שבניתי מרפסת בלי רישיון? הוא לא מתבייש! אין לו לב! רק רצית לקיים מצות סוכה כהלכתה... העיקר שהוא ישן בסוכה עם עשרת בני המן, ממש - רוע לב! וצרות עין!

שיכור – חסר שכל: בפורים, השיכרות מסלקת לגברים את השכל -האלכוהול מרדים אותו - ואין להם דעת! ופתאום, הנשמה יוצאת מההסתרה ומתגלה.

לרקוד עם השכן שהלשין על המרפסת? השכן ההוא, שלא נתן לבנות מרפסת - הביא משלוח מנות, ובעל הבית מקבל אותו בחיוך, שר ורוקד איתו מסביב לשולחן, ומה נאמר ומה נדבר – 'והעיר שושן נבוכה'...

השכן המפוחד – לא מבין מה קורה כאן? איזה 'פח' השכן טומן לו, סה"כ אשתו ביקשה: שעל הדרך, יכניס משלוח מנות לשכן... ועכשיו, לרקוד עם השכן שכל השנה רוצה לטרוף אותו, ולא מסתכל לו בעיניים?

שיכור – מדבר רק אמת: כשאתה שיכור, האמת שלך מתגלה. אתה קורא את המגילה, ורואה שהקב"ה לא עזב את בניו וגם אתה לא רוצה לעזוב אותו, ומקבל עליך את התורה באהבה.

אתה צועק, אבא, אני מאמין בך, כי - אתה מאמין בי!

ואז, אתה שר ורוקד עם השכן, כי אתה מבין שהשכן מאוד נחמד, ולא רע או בעייתי, למרות שהוא הלשין על המרפסת.

ככה ה' רצה, השכן הוא – רק שליח: כשאתה שיכור, מתגלה לך האמת, כל מציאות של רע, היא שקר! השכן הוא לא מציאות, הוא רק שליח של הקב"ה.

השכן – המן, הוא רק שליח להעמיד אותך בניסיון: היין – מגלה לך את האמת, שהשכן הרע הזה, נשלח להעמיד אותך בניסיון, אל תתנגד! אל תכעס! הוא רק שחקן 'בתסריט' שהקב"ה הכין לך, הוא שליח לתת לך 'מתנה' – זה הכל! עוד תראה ניסים ונפלאות, - דווקא בזכותו!

נכנס יין – יצא סוד: שיכור מגלה, שכל האנשים הם רק שחקנים בסרט של חייך, הם נציגים של הקב"ה, ונשלחו לנסות ולאתגר אותך, אל תתבלבל! וחבל לך להתרגש או להתרגז מהם, כי תפקידם לגלות את הטוב שבך.

הכל הצגה - אין שכן טוב ושכן רע: שיכור לא מבחין בין ארור המן לברוך מרדכי – הוא יודע שהכל הצגה, גם המן וגם מרדכי הם השליחים של מלך העולם. גם השכנים - שליחים, ואין כזה דבר שכן טוב ושכן רע.

מה שאתה לא מבין כל השנה, אתה מבין – בפורים: כל השנה יש לך שאלות, ובפורים – אין קושיות! מה שקשה כל השנה, בפורים – ברור ומובן!

בפורים - אין לך שאלה לריבונו של עולם: למה שלחת אלי את השכן – הרע המר הזה, שבגללו אין לי מרפסת?

בפורים – מתגלה שהרע הוא טוב: רק השכן הרע, יגלה לך כמה סבלנות יש לך, ושאתה מסוגל לדון לכף זכות, ודווקא הוא ירים וירומם אותך, והאמונה שלך תתחזק ותתגלה בכל יופיה ותפארתה, ובזכות שתיקתך אתה תקבל כמה דברים שאין לשכן שלך...

העתירה לבג"ץ בוטלה! גברים – תשתו כמה שאתם רוצים!

יש כאן יינות בכמויות, ואם חסר...

נוציא את מה שהחבאנו בארון לפסח!

"כל הפושט יד – נותנים לו"!

רק תשתו עוד ועוד, ותגלו לנו את – סוד מלכות ה'!

תשתו הרבה יין – ונוריד את העתירה לבג"ץ, בתנאי:

שגם לנו הנשים השפויות תחזקו את האמונה:

שה' אלוקינו ה' אחד – ואין עוד מלבדו!

אהה... סוף סוף נזכרתם לשאול - מי ינקה?

ממתי הניקיון מענין אתכם???

פורים שמח!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר