קונים דירה: איך מכריעים בין דירת יד שניה לחדשה?

דירה חדשה בוהקת ועשויה מחומרים איכותיים יותר. מנגד, ייתכן שתיפלו לפרויקט שיוקפא. דירה חדשה או דירת יד שניה? ין אם אתם חתן וכלה טריים שעומדים לראשונה בחייכם לקנות דירה, ובין אם אתם כבר שוכרים או בעלי דירה ותיקים - איך תפטרו את ההתלבטות הכנה?

(פלאש 90)

בין אם אתם חתן וכלה טריים שעומדים לראשונה בחייכם לקנות דירה, ובין אם אתם כבר שוכרים או בעלי דירה ותיקים, שהחליטו להשתדרג ולקנות דירה חדשה – אתם ניצבים כעת בפני צומת חשובה מאד. אינכם מפספסים, בודאי, אף פרסומת על פרויקט חדש בעיתון, ומאידך אינכם מדלגים על שום מודעה של "דירה למכירה". במידה ואתם מוצאים עצמכם מתלבטים, ומתקשים להחליט בן שתי האפשרויות, אולי הכתבה הזו תוכל קצת לסייע לכם, ולפקוח ולו במעט את עיניכם.

במבט ראשון, היתרונות של דירה חדשה זועקים וקורצים לנו מאד. תמיד נעים לפתוח דף חדש בדירה טריה ובלתי משומשת, מבהיקה ונוצצת, ולהיות הראשונים שהופכים אותה מסתם דירה ל"בית". דירה חדשה תיבנה בדרך כלל, על פי כל החידושים העדכניים בתתחום העיצוב והחומרים, ואיכות הבניה שלה טובה וחדשנית יותר מאשר בדירה ישנה. ככלל, בדירה חדשה המערכות מתפקדות, הצינורות חדשים, ולא אמורות להתרחש בה תקלות או נזילות שמתרחשות לעיתים במערכות ישנות - מה שאמור להבטיח לנו שקט לאורך השנים הקרובות, במיוחד לאור זה שעל פי חוק המכר, חלה על דירות חדשות אחריות הקבלן לתיקון ליקויים ופגמים במשך מספר שנים. לדירה חדשה "על הנייר" יש גם את יתרון המחיר שהוא זול ונמוך יותר, וצפוי לעלות עם התקדמות הבנייה והתשתיות.

אם הדירה עדיין בשלבי בניה, תוכלו גם להתאים את חלוקת החדרים הפנימית לפי הנוחות והצרכים שלכם, ואף לבחור ריצוף, מטבח ואמבטיה כפי ראות עיניכם.

כשהדירה היא חלק מפרויקט, ודאי תזכו בעתיד גם לגנים ציבוריים, בית כנסת ולפעמים אפילו מרכז מסחרי שייבנו בקרבת מקום וישרתו אתכם נאמנה.

אך אי אפשר, כמובן, להתעלם מהחסרונות שבדירה חדשה. אם מדובר בדירה "על הנייר" יש פה קודם כל סיכון כספי מסוים, למקרה של הקפאת הבניה מסיבה מסוימת או קריסה של חברת הבניה (כמו שקרה לחפציבה). גורם נוסף הוא זמן הכניסה לדירה. פעמים רבות הקבלן אינו עומד בהתחייבויות ולא משלים את הבנייה בפרק הזמן שהוקצב לכך מלכתחילה, והדירה אינה מוכנה במועד שהובטח.

כשהדירה היא חלק מפרויקט חדש, התשתיות באזור עדיין אינן מבוססות. יכולות לעבור מספר שנים עד שתהיה למקום תחבורה סדירה, ושכל שאר השירותים החיוניים, כמו בתי ספר, גנים, קופת חולים ומכולת יהיו בנויים ומבוססים. גם קשה עד בלתי אפשרי לדעת מי יהיו השכנים הקרובים, ואיזה אופי חברתי יישא המקום.

הבעיות הללו אינן קיימות בדירה "יד שניה". כשקונים דירה ממישהו אחר, מועד פינוי הדירה יהיה כפי שנקבע בחוזה, ולא אמורות להיות הפתעות מיוחדות בנוגע אליו. דירה ישנה יותר, ממוקמת בדרך כלל באזור בעל תשתיות מבוססות, ואפשר לבדוק מראש מהי הקרבה של המכולת, הגנים ובתי הספר אליה, ומה יהיה סוג השכנים והחברה שנצטרך לגור בקרבתם. העובדה שכבר גרו לפנינו אנשים אחרים בדירה, עשויה לסייע לנו פעמים רבות, כיון שהם כבר הוסיפו בדירה כל מיני שינויים ושיפורים שמקילים גם עלינו.

מאידך, בדירה ישנה המערכות והצינורות אינם חדשים, ואנו עלולים לגלות מהר מאד רטיבויות, סדקים, נזילות ושאר פגמים -חדשים או שלא ידענו עליהם קודם. היות והדירה כבר בנויה, אנו נאלצים להתאים את עצמנו אליה ולא אותה אלינו, ולפעמים צריכים להתפשר על נוחות או עיצוב שהוא לא ממש לטעמנו.

אז אליכם המתלבטים: צר לנו! גם לנו קשה להכריע מה עדיף, לכל אחת מן הדירות – חדשה וגם ישנה חסרונות ומעלות משלה. בכל אופן, ניסינו לחדד קצת את ההבדלים, ולא נותר לנו אלא לאחל, שתצליחו ותזכו לסיעתא דשמיא בכל אשר תחליטו ותעשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר