"מצוקת הדיור"

דיווח: 20 אלף דירות ביבנה ובקריית גת לחרדים

שתי שכונות שאמורות לקום ליד יבנה וקריית גת עם אפשרות בניה של כ-20,000 דירות קורצות לנציגי הציבור החרדי, שמעלים זאת במו"מ הקואליציוני, כך מדווח 'ידיעות' (חדשות)

בנייה לציבור החרדי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הלחץ בנושא הדיור עזר?: הבוקר (ראשון) מפרסם 'ידיעות אחרונות', כי נציגי הציבור החרדי לוחצים במהלך המו"מ הקואליציוני לקבל את תיק השיכון, והם מעוניינים להפוך את שכונות הענק שעתידות להיבנות סמוך ליבנה ולקרית גת - לשכונות חרדיות.

שתי התוכניות שכבר נמצאות על שולחן הותמ"ל (הועדה לתכנון מבנים מועדפים לדיור) כבר זמן לא מבוטל, מדברות על כ-20,000 יח"ד דיור חדשות.

ביבנה מדובר על שכונה הממוקמת ממזרח לכביש 42, כאשר היא מנותקת מיבנה הישנה, ואפשר לבנות שם כ-12,000 יחידות דיור, בקרית גת מדובר על כ-10,000 יח"ד שנמצאות סמוך לשכונה הנבנית בימים אלו - כרמי גת.

מסע בעקבות מצוקת הדיור החרדית (מתוך המהדורה המרכזית / חדשות 2)

עד לפרסום הבוקר, כך לפי הדיווח, פעלו יזמי התוכנית בשקט מתחת לפני הקרקע כדי לא למשוך תשומת לב שלילית, שאולי תביא בהמשך להתנגדות ראשי הערים והתושבים, שיחששו שהחרדים ישנו להם את צביון העיר ויורידו להם את הדירוג הסוציו-אקונומי שלהם.

אמנם השכונות נמצאות עדיין בשלבי התכנון והפיתוח, אך השכונות הללו קורצות במיוחד לראשי הציבור החרדי בשל ניתוקן מהעיר, מה שיאפשר קיום אורח חרדי למהדרין בדומה למודיעין עילית או אלעד.

למרות ההתנגדויות הצפויות במידה והחרדים יחזיקו בתיקי השיכון והפנים, הם יוכלו "להנחית" גם ציבור חרדי בערים המעורבות, למרות חוסר החשק והרצון של אותם ראשי ערים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר