אפקט הפרפר של פוטין

בגלל המלחמה באוקראינה: הדירה שלכם תעלה יותר

מדד 'תשומות הבנייה' צפוי לעלות ביותר מ-1% בחודש הקרוב בשל עיכובים בשרשרת האספקה, ועתידים לעלות לכל רוכש דירה בבנייה כמה עשרות אלפי ש"ח - בחודש (כלכלה, חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בנייה בבאר יעקב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

הפלישה הרוסית לאוקראינה הובילה לעיצומים כלכליים רבים שהטיל המערב על הקרמלין, כולל האיסור על ייבוא נפט רוסי, עליו הכריז הערב (שלישי) נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. עיצומים אלו, הכוללים גם הגבלות תנועה אוויריות וימיות, מעלות את מחירי הנפט, החיטה ודברים נוספים במשק העולמי.

הערב, ע"פ הדיווח ב'חדשות 12', מתברר כי גם הדירה שלכם הולכת לעלות יותר, כאשר לפי הערכות המומחים, מדד תשומות הבנייה, הבוחן את הוצאות בניית הדירה כולה, יעלה ב-1.2% בפברואר ובכך ישלים עלייה שנתית של 7%.

הקרבות באוקראינה מעלים את החשש מפגיעה בשרשראות האספקה - בעיקר בחומרי הגלם. בדיווח ב'חדשות 12' נאמר כי קבלנים קיבלו בימים האחרונים עדכונים על עליית מחירים בדברים חשובים לדירה כגון הברזל, הבטון, הזכוכית והפלדה, מה שיתבטא לבסוף בעלייה משמעותית במדד תשומות הבנייה. הבשורה לא נעצרת פה, אלא שע"פ התחזיות, אילו הלחימה באוקראינה תימשך, גם בחודש הבא המחיר יעלה בעוד 1%.

כדי לסבר את האוזן, נסביר שעלייה של 1% פירושה עלייה של 10,000 שקלים בכל מיליון שקלים שעלתה לכם הדירה, משמע יותר מהשכר הממוצע לחודש במשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר