ימים של בנייה

אטיאס דורש סבלנות: "מוציאים עוד יחידות דיור, וזה לוקח זמן"

על רקע ההודעות המשמחות על בנייה רחבת היקף בכל רחבי הארץ, המיועדת לציבור שומר מצוות, השר אריאל אטיאס מבטיח בשורות נוספות בענף הנדל"ן ומבקש: קצת סבלנות ● "יש יחידות דיור שכבר נמצאות בשלב בניית השלד. 7,000 יחידות דיור הוצאו - מתוכן גם בנצרת עלית", הוא אומר (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
השר אריאל אטיאס (מאיר אלפסי, כיכר)

משרד הבינוי והשיכון הודיע לאחרונה על שיווק של אלפי יחידות דיור, אבל לציבור, מתברר, אין הרבה סבלנות.

על רקע ההודעות המשמחות על בנייה רחבת היקף בכל רחבי הארץ, המיועדת לציבור שומר מצוות, השר אריאל אטיאס מבטיח בשורות נוספות בענף הנדל"ן ומבקש: קצת סבלנות.

"זה לוקח זמן, מוכרחים לבנות את היסודות תחילה", הוא אומר בראיון למרדכי לביא ברדיו "קול חי". "בשנתיים, אנחנו בונים בהיקפים שלא היו כמותם.

"אנחנו עושים מאמצים כבירים, עם הרבה סיעתא דשמיא, להוציא יחידות דיור. כל מה שאנחנו מוצאים זמין לבנייה אחרי הסכמים עם ראשי רשויות. עם כל יחידת דיור שנמכרת כזו, הדייר שרכש יצא משוק הביקושים".

אטיאס מגובה בנתונים המעידים כי בעקבות שיווק אלפי היח"ד, הענף הולך לרגיעה. "הלמ"ס פרסם אתמול כי ירידה בהיקפי העסקאות ברכישת דירות.

"יש יחידות דיור שכבר נמצאות בשלב בניית השלד. 7,000 יחידות דיור הוצאו - מתוכן גם בנצרת עלית. 10,000 יחידות דיור הוצאו מ-2009 רק לחרדים.

"בבית-שמש ניתנו להרבה קבלנים היתרי בנייה. מועד הכניסה לדירה תלוי בקבלנים", אומר אטיאס. מועד מדויק לתום הבנייה? "זה יכול להמשך 12, 14 חודשים ויותר", הוא אומר.

"בתהליך שאני סופר, הצעד החשוב ביותר הוא הגדלת ההיצע. מי שרכש בבית-שמש כבר לא מחפש דירות בשוק, והוא משפיע על המתרחש בענף כולו".

בליץ נדל"ני

משרד השיכון, בראשות השר אריאל אטיאס, הודיע היום על "בליץ" נוסף של שיווקי קרקעות - והפעם ל-6,723 יחידות דיור. מדובר בשיווק החד-פעמי הגדול ביותר מאז כניסתו של אטיאס לתפקיד. כך, יגיע סך שיווקי הקרקעות ברבעון הראשון של 2011 לכ-10,000 דירות.

בין המתחמים שבהם ישווקו קרקעות ניתן למנות 101 יחידות דיור בשני אתרים בת"א, 300 יחידות דיור בשוהם, 402 יחידות דיור ביקנעם, 200 יחידות דיור במתחם המשטרה ברמת גן, 1,148 יחידות דיור בטירת הכרמל, 222 יחידות דיור בצור הדסה, 350 יחידות דיור בקרית גת ו-197 יחידות דיור באילת. הכמות הגדולה ביותר - 2,342 דירות - תשווק בנצרת עילית. מלבד ת"א, משרד השיכון משווק ברמת גן קרקע לבניית 200 יחידות דיור במתחם המשטרה. בסך הכל ישווקו במחוז מרכז 438 יחידות דיור.

כמו כן, ישווקו 592 יח"ד במסגרת מכרזי דיור למשתכן, בהם התחרות בין משתתפי המכרז היא על הצעת המחיר הסופי לדירה הנמוך ביותר. מכרזים דומים ייערכו בטירת הכרמל (386 יח"ד), יקנעם (55 יח"ד), אור יהודה (48 יח"ד) ואילת (103 יח"ד בשני מתחמים).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר