לאפות בלי קמח לבן, להרגיש עם: 5 תחליפים בריאים

רגישים לגלוטן, התחלתם דיאטת גמילה מקמח לבן או שאתם פשוט רוצים לחיות בריא יותר ולא בדיוק יודעים איך לעשות את זה? הנה 5 תחליפים בריאים לאפייה בלי קמח לבן. לא תרגישו בהבדל (אוכל)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חנוכה כבר ממש מעבר לפינה, מה שאומר שהגיע זמן להתכונן למתקפת הסופגניות הבלתי נמנעת. אם יש לכם צליאק, רגישות לגלוטן או שאתם רוצים לחיות בריא יותר ולא בדיוק יודעים איך לעשות את זה, המאמר הזה בשבילכם.

אם קמח לבן הוא לא אופציה, 6 התחליפים הבאים יכולים להיות פתרון נהדר לאפייה ללא גלוטן:

קמח שקדים

קמח השקדים עשיר בחלבון, ויטמין E ושומנים התורמים לבריאות הלב. בעת האפייה, ניתן להשתמש בקמח שקדים למאפים במרקם דחוס, כמו בראוניז. בנוסף, קמח השקדים מעולה כתחליף לפירורי לחם בקציצות או כציפוי פריך לעוף או דגים. יש לאחסן במקרר או במקפיא.

קמח אורז

קמח אורז עשוי מאורז טחון דק, ומגיע בשני סוגים - לבן וחום. קמח אורז הוא תחליף נפלא לקמח חיטה, כיוון שהם דומים מאוד במרקם שלהם. לכן, הוא יכול לשמש כמרכיב יציב באפיית לחמים. כמו כן, במטבח היפני משתמשים בקמח האורז לאפיית אטריות ומאפים יפניים מסורתיים.

הכי דומה לקמח לבן. קמח אורז (צילום: shutterstock)

קמח תפוחי אדמה

קמח תפוחי אדמה עשוי מתפוחי אדמה מיובשים שנטחנו, ומהווה מקור טבעי של ויטמינים מקבוצה B וסיבים תזונתיים. קמח תפוחי אדמה מסתדר מעולה עם מים ומעולה לאפיה לחה של לחמים, וופלים ופנקייקים. בנוסף, קמח תפוחי האדמה יכול להחליף קמח לבן בעיבוי רטבים ומרקים.

קמח כוסמין

אל תטעו, מדובר בקמח כוסמין ולא בכוסמת, שכבודה במקומו מונח. גם חז"ל הכירו במעלותיו של הכוסמין והזכירו אותו במקורות. לקמח הכוסמין יש צבע כהה וטעם אגוזים עשיר. הוא מלא בסיבים ומהווה מקור טוב לסידן וחלבון. למרות שקמח הכוסמין עדין וגורם לבצק להיות שביר יותר, הטעם הייחודי שלו שווה את הכל. קמח הכוסמין נהדר למתכוני לחם, לחמניות, כעכים וקרקרים. כמו כן, הוא יכול לתפקד מצוין בקימוח ירקות או דגים ואפשר להמיר בו את הקמח הלבן בכל מתכון. כן, גם בעוגות שמרים.

קמח חומוס

זה אולי נשמע מעט מפתיע, אך כדאי לדעת שקמח חומוס הוא מקור מצוין לחלבון, סיבים וברזל. קמח החומוס נפוץ במזרח התיכון (מישהו אמר פלאפל?) ובמטבח ההודי. מאחר שמטבע הדברים, לקמח יש טעם חומוס מודגש, כדאי להשתמש בו במאפים עם טעמים דומיננטיים אחרים, כמו עוגיות שוקולד, פיצות ולחם דלעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר