מיוחד:

אגף התזונה במשרד הבריאות עם המלצות תזונתיות לתשעת הימים

המלצות לארוחות צמחוניות מזינות ומשביעות לתשעת הימים ולכל השנה מאת רוחמה פרנקל, דיאטנית ויועצת משרד הבריאות לתזונה בציבור החרדי (אוכל)

מיוחד לתשעת הימים (צילום: (שאטרסטוק))

במשפחות רבות התפריט של תשעת הימים מהווה חגיגה ושמחה לילדים שמקבלים תפריט של ארוחות פרווה שכוללים ציפסים, בורקסים ועוד.
דווקא ימים אלו, מהווים הזדמנות נהדרת כדי להרגיל את הילדים לארוחות פרווה מזינות ובריאות, וכך תרוויחו כפול. גם בריאות, וגם תצליחו להפחית את האווירה החגיגית שמזונות אלו משרים על הילדים בימי האבל על חורבן בית המקדש

מומלץ לבסס את הארוחות על צריכה יומית של מזונות לא מעובדים בהתאם לקשת המזון החדשה והם: ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות, שמן זית, ולשלב גם מוצרי חלב עם מדבקה ירוקה וגם דגים טריים או קפואים ולא מעובדים.

רעיונות לארוחות פרווה מזינות ומשביעות גם במהלך כל השנה.

חמין צמחוני, פלפל ממולא באורז ועדשים, קציצות פלאפל אפויות ביתי, שעועית לבנה/חומה על מצע של אורז מלא, גרגרי חומוס מבושלים על מצע של בורגול או קינואה, קציצות עדשים אפויות, פיצה ביתית שעשויה מקמח מלא עם גבינה צהובה מופחתת שומן ורסק עגבניות ביתי, פשטידות על בסיס של ירקות וגבינות עד 5 אחוז, גולש צמחוני מפתיתי סויה עם ירקות, נתחי טופו מוקפצים בירקות

לכל המנות להוסיף סלט ירקות או ירקות אפויים או מבושלים.

מומלץ לאמץ את הארוחות הנל גם כל השנה. ארוחת פרווה מאוזנת עדיפה ובריאה יותר משניצל וקטשופ, פתיתים עם נקניקיות, קבב עם ציפס או כנפיים של עוף.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר