זוגיות: להכריע ברגע החשוב בחיים • מאמר ראשון בסדרה

התלבטות ביחס לבחירת בן זוג מובנת מאליה. אחרי הכל, זוהי ההחלטה החשובה ביותר שנעשה בחיים. אז איך עושים את זה נכון?

יהודית דיאמנט | כיכר השבת |
(פלאש 90)

כמה זמן לוקח סיבוב קניות של בגד חדש, של מקרר או תנור, כמה זמן לוקח לקנות דירה? כמה זמן לוקח להחליט היכן לומדים, ומה לומדים? החלטות חשובות בחיינו הכרוכות בהוצאה כספית או בהתחייבות לזמן ארוך נעשות בדרך כלל בשיקול הדעת, בסקר שווקים, בהתלבטויות, בהתייעצויות עם הגורמים המתאימים ובקצב מסויים.

התלבטות ביחס לבחירת בן זוג מובנת מאליה. אחרי הכל, זוהי ההחלטה החשובה ביותר בחיים. היא מסמנת בעצם תחילתה של דרך חיים וקובעת בצורה מוחלטת כיצד יראו חיינו מעתה והלאה, שהרי אין ספק כי חיינו יהיו שונים לחלוטין אם נינשא לאחד ולא לאחר.

לפיכך, נקל להבין את המתלבטים והמתקשים לקבל את ההחלטה הגורלית כל כך. ההתלבטות מעידה על רצינות נפשית ובגרות, והבנת הצעד הגורלי. מי שמתייחס לעניין בקלות ראש ובחוסר רצינות מוכיח כי כנראה, אינו בשל לנישואין.

אבל, לעיתים ההתלבטות נגרמת ממעצורים פנימיים עמוקים יותר: לעיתים מדובר בטיפוסים הססניים שמתקשים להחליט בכל דבר, שכל רכישת בגד או מוצר לבית היא מסע מפרך של התלבטויות, הססנות, וחוסר ביטחון בקבלת ההחלטה. הקושי של אלו מתעצם עוד יותר כאשר גם לאחר הקנייה הם אינם בטוחים שאכן- עשו את העסקה הכדאית. אצל מתלבטים כאלו כשעולה הנושא של בחירת בן זוג, החווייה קשה מאין כמוה שכן הם חוששים להחליט, חוששים להגיע למסקנה אחת וגרוע מכך- רגילים גם להתחרט על בחירותיהם. בעוד שבגד ניתן להחלפה במקרה הטוב או גורם להפסד כספי במקרה הגרוע, הרי שאת האישה או האיש, אי אפשר להחזיר לחנות ולקבל זיכוי במקומם...

לא רק הטיפוסים הסובלים מהססנות כרונית מתקשים להגיע להחלטה. גם כאלו שגדלו בצל מערכת חיי נישואין כושלת של הוריהם חשים פחד וחרדה להיכנס בעצמם למערכת כזאת בלי שראו מודל אותו הם יכולים לחקות או לאמץ. ילדים להורים גרושים ספקנים ביחס ליכולת שלהם לבנות בית שלם ותקין אולם גם כאלו שגדלו בבתים שלמים לכאורה, אך שלום הבית בתוכם היה רעוע סובלים מאותן תופעות. לרוב, הם בעצמם סוחבים "גיבנת" בצורת משקעים, חוסר ביטחון, דימוי עצמי ירוד וקשיים רגשיים אחרים כשאליהם מתלווה חוסר האמון העצמי שאוכל אכן להצליח בדבר שהניסיון שלי איתו הוא כל כך שלילי.

סיבה נוספת הגורמת לקושי לקבל החלטה- פחד ממחוייבות. אחרי הכל, מערכת של חיי נישואים משנה לחלוטין את כל מהלך החיים אליו רגילים הבחור או הבחורה. הם מחוייבים, הם מקושרים, הם נכנסים למערכת של שותפות מלאה בה כל רצון או צורך נבדק גם דרך משקפי השני- האם זה נוח לו, האם הוא מסכים לכך, האם יהיה עלי לוותר על צרכים או רצונות שלי בגלל דעתו..

בודאי שכמו כולם, גם טיפוסים עצמאיים רוצים להתחתן, אך לעיתים קול פנימי מהלא מודע שחושש כל כך מהשינוי הקיצוני שמזמנים חיי הנישואין, מהמחוייבות ההדדית ומההכרח לעשות שינויים מרחיקי לכת הן באורח החיים והן בצורת המחשבה, מונע את היכולת להתקשר באמת ומוצא אין ספור תירוצים מדוע, שוב ושוב, זה לא המיועד...

אז מה עושים?

קודם כל, אסור ואסור ואסור להתייאש. להתחזק כל הזמן ולהאמין שהבת קול ארבעים יום קודם היצירה לא שכחה אותי וגם עלי הכריזה... להתפלל ולבקש כי במהרה יבוא הזיווג הנכון.

חוץ מזה, כדאי לעשות בדק בית פנימי, אמיתי וכן, ולבדוק עם עצמנו אם אכן, יש סיבה פנימית, עמוקה יותר לעובדה שטרם מצאתי את בן זוגי. קשה להודות בפחדים, קשה להודות בחוסר אמון ביכולותי לבנות קשר בר קיימא, קשה להודות בחוסר הסכמה פנימי להשתנות, באמת שדרוש הרבה אומץ לב להודות בעכבות שכאלו. מצד שני, מודעות, הבנה טובה יותר למה מניע אותי ומה תוקע אותי, תוכל בעזרת ה', לשחרר חלק מן המחסומים ואולי גם תקדם אותנו לעבר הזיווג האמיתי. בעזרת ה', בקרוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר