מי לא רוצה

צעירים לנצח: הנה 5 טיפים לזוגיות טובה ומאושרת

לו יכולתם להיפגש בזוג המאושר עלי אדמות, מה הייתם שואלים אותם? הנה חמישה טיפים ממיטב המומחים איך לשמר את הזוגיות המאושרת ביותר • טעויות, בלויים וטיפ זהב (זוגיות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
ביקשתי מהזקן טיפ לזוגיות מאושרת (צילום: שאטרסטוק)

לו יכולתם, מה הייתם שואלים את מי שנשוי באושר חמישים שנה?

מרגיש לי שהתשובה ברורה: איך. פשוט איך. איך מצליחים לחיות באושר חמישים שנה.

התחתנתם לא מזמן? מזל טוב. בתחילת הנישואין הכל וורוד וזוהר ואני מאחל לכם שתמיד ימשיך כך.

בכורח המציאות, עם הזמן, בגלל העבודה, הילדים, השגרה, לעיתים ההתלהבות הראשונה יכולה לרדת והחיים הזוגיים עלולים להיות מאוד 'טכניים'. דיבורים על משימות שיש לבצע, קניות שצריך לזכור, חוג אליו צריך להביא את הילד ומי לוקח היום את הילדה מהגן.

מה עושים כדי לשמר את הזוגיות ולהיות הזוג הכי מאושר עלי אדמות?

באחת מנסיעותיי הארוכות לצרכי עבודה אספתי טרמפ אדם יקר וחשוב שנשוי למעלה מחמישים שנה.

גלגלנו שיחה על דא ועל אה, ואז, כשהרגשתי מספיק בנוח, בקשתי ממנו בפשטות: "תן לי טיפ בזוגיות".

אתם בטח מנחשים מה הדבר הראשון שהוא עשה.

שתק. נכון.

1. שלא יהיו שאלות

אחר כך הוא אמר לי טיפ כל כך יפה - שאתם מבינים לבד שאחרי ששמעתי אותו כבר לא הייתה לי ברירה אלא להעלות את הדברים על הכתב לתועלת כולם.

"אחד הדברים שחכמים תקנו זה הדלקת הנר בערב שבת". פתח ה'זקן' בחכמה ובימים את פיו. הנהנתי בחיוב בראשי. "הם תקנו זאת כדי שלא יבוא אדם למצב שיש חושך מוחלט בבית, ואז הוא ייתקע בחפצים ואשתו תכעס עליו שהוא גרם לשבר. תראה מה זה". אמר לי הזקן בהתפעלות. "רק בגלל התירוץ הקלוש שאישה לא תכעס על בעלה שהוא הלך בחושך ואולי גרם לשבר – מאז ועד היום קבעו שיש להדליק נרות שבת".

המשיך הזקן בדבריו: "אמר המשגיח המיתולוגי של ישיבת חברון ר' מאיר חדש: אם אתה רוצה זוגיות טובה תמנע מראש שאלות. תשובות תמיד אפשר לענות, החכמה היא שלא יהיה שאלה לכתחילה, בדיוק כמו הדלקת הנר שתמנע מכשולים".

עכשיו תורי היה לשתוק.

2. לא לחזור על טעויות

על אותו הדרך הסביר לי פעם מישהו חכם: בזוגיות יכולות להיות טעויות, אנחנו בני אדם, אבל החשוב ביותר היא להתאמץ לא לחזור עליהם. לדוגמה: הבעל חזר מהעבודה, התיישב על הספה והתחיל לקרוא. אשתו כעסה עליו שהוא לא התייחס אליה. מקרה כזה יכול לקרות. לא נעים - אבל מציאותי. אם הבעל חכם - הוא לא חוזר על המקרה הזה שוב. בפעם הבאה הוא נכנס הביתה ומיד הולך לשאול את אשתו מה שלומה ואיך עבר עליה היום. אם הבעל לא לומד מטעויות - כאן מתחילה הבעיה האמיתית.

בנוסף: שימת לב למקרים. אתה יודע שיש משהו שמעצבן את האישה? שים לב שהוא לא יקרה. כמובן, מה שבשליטה שלך.

3. לדבר

אחד הטיפים החשובים ביותר שיש לי להעניק לכם, הקוראים היקרים, כמי שיודע דבר או שנים בעולם הדיבור: ובכן... זה לדבר. פשוט לדבר זה עם זו בצורה פתוחה ביותר. משהו מציק לכם, בזוגיות או בכלל? שתפו את בן/בת הזוג. עייפים או לחוצים? שתפו את בן או בת הזוג. אל תסתירו דבר.

דבר חשוב נוסף: אל תפחדו לדבר על הפחדים. אם לדוגמה יש לך (לאישה) פחד שבעלך יעזוב אותך או שהעתיד הכלכלי או המשפחתי מרגיש לך כלוט בערפל - כדאי לך לשתף את בעלך בתחושותיה. דיבורים בנושאים 'כבדים' ולחוצים - עשויים רק להרגיע גם אותך וגם את בעלך.

אם אתה (הבעל) מרגיש שאתה לא במקום טוב, הן בעבודה, הן חברתית - כדאי לך לשתף את אשתך. היא יכולה לעזור לך ולעודד אותך לעתיד טוב יותר.

אל תהססו לשתף קשיים שאתם חווים - זה רק יקל עלייכם.

טיפ זהב: קבעו זמן מסוים ביום בו אתם יושבים לשיחה על כוס תה / קפה, בלי פלאפונים ובלי הסחות דעת. רק אתם בלבד. תראו ישועות.

4. לטייל

זוגיות דורשת תחזוקה. בדיוק כמו שרכב צריך לעבור פעם בתוקפה טיפול - זוגיות בדיוק כך ואף יותר. צאו לטייל כמה שאתם יכולים (בטח אם אתם זוג צעיר בלי ילדים, "תנצלו את הזמן היקר הזה" כך ממליצים כולם ואני לא אפרוש מן הציבור באמירה חשובה זו). תיצרו כל הזמן ולאורך השנים עוד ועוד חוויות חדשות. כך לעולם הזוגיות לא תישחק.

5. לא ישנים עד שמשלימים

זהו טיפ למתקדמים: כל זוג רב. השאלה עד כמה המריבה עמוקה ובאיזה תדירות. כך או כך, אם אתם חכמים אל תלכו לישון עד שהשלמתם. ככה שאתם יודעים מראש - לא הולכים לישון עד שמשלימים - תהיה המריבה קשה ככל שתהיה יש לה תאריך סופי. סוף יום, לפני השינה (מה טוב לפני) אנחנו מדברים על המריבה, לומדים את המסקנות ומבקשים סליחה.

יש לכם עוד טיפים חשובים לזוגיות מאושרת? כתבו לנו כאן בתגובות או ישירות למייל ari@kikar.co.il

• הכותב הינו מומחה באומנות הדיבור והשכנוע | הכתבה נכתבה בשיתוף מומחים מקצועיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר