חושבים להתגרש? תקראו!

רצה להתגרש ולהפקיר 10 ילדים - אבל אז המצפון גבר

היה זה לפני כחצי שנה, פגשתי יהודי יקר אשר השתפך בפניי: "אני בעוד כחודש נותן גט לאשתי וזה סופי. רבנו מספיק עשרים ושלוש שנים, הגיע הזמן לצאת לחופשי" • המטפל הרגשי מרדכי רוט בסיפור נוגע ללב (מגזין)

מרדכי רוט | כיכר השבת |
גירושין | תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

היה זה לפני כחצי שנה, פגשתי יהודי יקר אשר השתפך בפניי: "אני בעוד כחודש נותן גט לאשתי וזה סופי. רבנו מספיק עשרים ושלוש שנים, 'הגיע הזמן לצאת לחופשי', הוא אמר חצי בהלצה וחצי בכאב.

למגזין 'כיכר' המלא - הקליקו כאן

יש לנו ברוך השם עשרה ילדים מתוקים. יש לי עבודה מסודרת, גם אשתי עובדת - כמנהלת בכירה. אבל למעלה מעשרים שנה של מריבות, חוסר בכבוד, אמפטיה ואהבה גמרו אותי. זהו, אני כבר לא יכול יותר. אני מגיע אליך, אומר לי אותו יהודי, לא כדי שתעזור לי לא להתגרש, אני מגיע אליך כדי שתעזור לי להתגרש בצורה נורמלית כך שאני לא אקרוס נפשית, כי גם כך הנפש שלי פגועה מכל מה שעברתי עם אשתי.

וגם אני צריך אחרי הגט, שתעמוד לצידי בכל המאבקים שבוודאי יהיו בגלל המזונות, המשמורת על הילדים, ושאר ירקות. בקיצור, תעזור לי להתגרש בכבוד".

הסתכלתי לתוך עיניו הכאובות ואמרתי לו: "אני מאוד מבין את הכאב שלך אבל אני לא האדם המתאים לכך. אני עוזר לאנשים להציל את החיים שלהם, את הנישואין שלהם. איך כן לחיות טוב עם בן הזוג, איך להתמודד עם המידות שלו. אבל לא לעזור איך להתגרש. יש מספיק רבנים ויועצים אחרים שידם קלה על ההדק ויעזרו לך בזה. היום זה נהיה הדרך, לא טוב זורקים – כמעט כמו שמחליפים גרביים. אין כמעט מושג לנסות ולהתמודד עם מה שהשם יתברך הביא לך. אני מצטער, אבל טעית בכתובת!"

"תקשיב", הוא ענה, "ניסיתי אין ספור פעמים הלכתי לטיפולים, ליועצים. עזוב, זה כבר עסק גמור, זה לא שיש פה עוד אופציה".

הוא ממש התחנן אליי שאני אעזור לו לבקשתו להתגרש בכבוד.

אמרתי לו: "תקשיב, אני אשאל אותך כמה שאלות, אבל אל תענה לי הפעם, תחשוב על כך כמה ימים ואז תבוא אליי. אם תהיה לך תשובה אז נראה הלאה.

דבר ראשון - תעמוד מול המראה ותשאל את עצמך, אבל חשוב שתהיה כנה ואמיתי עם עצמך כי הרבה בני אדם משקרים לעצמם, האם אני עשיתי לפחות שבעים אחוז למען הזוגיות שלי, אבל באמת - האם יכול להיות שאני מושלם וכליל המעלות ורק אשתי היא הבעיה ואני נקי כפיים.

אני בטוח שאתה תגיד לעצמך: 'הרי הלכנו לטיפולים', אבל האם עשית מה שאמרו לך? האם באמת נתת מלחמה למען הזוגיות הזו?! האם המצפון שלך נקי שאתה עשית לא מאה אחוז, אפילו רק שבעים אחוז למען הזוגיות הזו.

שאלה שנייה - האם המצפון שלך נקי כלפי עשרת ילדיך שאתה נקי כפיים ושתוכל להסתכל לתוך העיניים של ילדיך במצפון שקט שאתה עשית הכול בשביל הזוגיות הזו. בשביל שהילדים שלך לא יהיו אומללים, כי ילדים להורים גרושים סובלים סבל רב. נכון שיש גם צד שני למטבע, כיוון שילד שרואה את ההורים שלו רבים כל הזמן זה גם פוגע בו.

אבל האם המצפון שלך שקט.

שאלה שלישית - האם אתה יודע באמת מה זו אישה? איך צריך לכבד אותה, לאהוב. כי אם התשובה היא: 'לא', אז גם אם תתגרש ותתחתן עם אחרת הבעיות יעברו לאישה הבאה שתתחתן איתה, הבעיות לא נרפאות לבד.

שאלה רביעית ואחרונה - בתור יהודי מאמין האם אתה יודע שמהשם יתברך אי אפשר לברוח, שזה אומר שלכל בן אדם בעולם יש לו התמודדויות בחיים, לאחד זה בזוגיות לאחר זה בפרנסה, האחד בילדים והאחר בבריאות.

מהשם אי אפשר לברוח מי שמגיע לו קושי מסוים בעולם בגלל תיקון נפשו הוא לא יכול לברוח. כמה סיפורים שמעתי ובעיניי ראיתי אנשים שהתגרשו ואחרי כן רק סבלו מכל מיני התמודדויות הרבה יותר גרועות בחיים.

תחשוב על כל השאלות שאמרתי לך אבל תשתדל להיות כנה עם עצמך עם התשובות כי האדם נגוע אצל עצמו".

אותו יהודי הסתכל עליי, מעיניו בצבץ הייאוש והוא אמר לי: "טוב, אני אנסה לחשוב על השאלות שאמרת לי", ובכך נפרדנו.

עברו שבועיים קיבלתי טלפון מאותו יהודי שברצונו להיפגש איתי.

נפגשתי איתו הוא לא התחיל אפילו לדבר והוא פרץ בבכי מר ללא יכולת להירגע, בכי כזה עז שזה קרע את נשמתי.

"מרדכי", אמר, "האמת שהספיקה לי רק השאלה הראשונה לדעת מה האמת על הנישואין שלי, עמדתי למול המראה וקלטתי שאפילו ארבעים אחוז לא עשיתי למען חיזוק הנישואין האלו.

שיקרתי לעצמי במשך שנים רבות, כל השנים עשיתי קצת ואז כל פעם הייתי מחכה שאשתי תעשה את השאר.

ואני, אף פעם לא קרה אפילו במשך תקופה של שלושה חודשים שעשיתי ברצף מה שצריך לעשות.

ייתכן מאוד שגם אשתי לא עשתה את מה שנדרש ממנה, אבל אני בוודאי לא עשיתי, ואפילו לארבעים אחוז לא הגעתי".

היהודי שלפניי הייתה לו נקודת אמת והוא לא הפסיק לבכות. כי שהאדם קולט שהוא חי בשקר ורימה את עצמו ועוד חשב שרק השני אשם והוא נקי מכל רבב ואז הוא קולט שהמצב לא כמו שהוא חשב, זה מזעזע את הנפש של האדם.

אני יכול להגיד לכם שהיום אותו יהודי אין לו עדיין את הזוגיות הכי מושלמת שיש בעולם, אבל המצב השתפר ב-180 מעלות למה שהיה והוא רק הולך ומתקדם, כי הוא באמת לקח אחריות על החיים שלו והתחיל באמת לעשות למען כך.

ראיתי הרבה מקרים של אנשים עם בעיות בזוגיות ורק מועטים ממש באמת יכולים להגיד שהם עשו הכול למען הזוגיות שלהם, הרוב לצערי...

אז לפני שאתם עושים חלילה צעד שמזבח בוכה עליו דמעות תשאלו את עצמכם את השאלות האלו, אבל בתנאי שתשתדלו להיות כנים ואמיתיים עם עצמכם.

הלוואי שנזכה תמיד לשלום, אהבה ואמונה. שבת שלום לכל עם ישראל הקדושים.

  • לתגובות: machon.rot@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר