האם הנישואים שלכם עומדים ב"מבחן ההתרברבות"?

כשאתן מדברות על החצי השני שלכן עם אנשים אחרים, האם אתן לרוב מתלוננות עליו או בעיקר מתפארות בו? התשובה לשאלה הזו מעידה המון על בריאות וטיב הקשר שלכם - ובצדק (זוגיות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתן פוגשות את הבסטי שלכן שלכן לקפה ואחרי שהתעדכנתן מה התחדש בחיים של שתיכן בשבוע האחרון והזמנתן ארוחת בוקר זוגית, היא שואלת מה המצב עם הבעל. האם אתן: 1. מספרות לה על הקידום החדש שלו בחברה. 2. מתלוננות על שעות העבודה הארוכות שלו, או, 3. משתפות בוויכוח שניהלתם הבוקר, שבו הוא שכח לשטוף את כוס הקפה שלו שוב.

זהו, חברות, מבחן ההתרברבות, שנהגה על ידי ד"ר נייט וקיילי קלמפ, מחברי הספר "נישואי ה-80/80: מודל חדש למערכת יחסים שמחה וחזקה יותר", בתרגום חופשי. בני הזוג אומרים שתוכלו להשתמש בטסט הפשוט הזה כדי להעריך במהירות וביעילות את בריאות הנישואים שלכם.

"כשאתן מדברות על הפרטנר שלכן לחיים מול אנשים אחרים - חברות, קולגות או בני משפחה - האם אתן לרוב מתלוננות, מבקרות, מעליבות אותו או בעיקר מתפארות בו ומשבחות את ההישגים, התכונות הטובות והחוזקות שלו?", הם שואלים.

אם אתן בעיקר 'משוויצות' בבן הזוג שלכן מול אחרים, אז כל הכבוד - אתם, כצמד, עוברים את מבחן ההתרברבות בהצלחה רבתי. אך אם, לעומת זאת, אתן מרבות לבקר, להתלונן או לעלוב בו כאשר אתן מזכירות אותו בפני אנשים אחרים, "זה סימן די טוב שאולי אתם יושבים על פצצת זמן של בעיות לא פתורות, אכזבות וטינה", אומרים המחברים.

אבל בואו נהיה אמיתיות - רובנו נופלים איפשהו באמצע. אתן אוהבות להתגאות בפרטנר שלכן לפעמים (הוא רץ חצי מרתון אחרי שהתאמן במשך חודשים - כמובן שאתן הולכות לפרסם את זה בסטטוס!) ואתן נהנות להתלונן עליו לפעמים (כמו בערב חברותי שבו כולן מלינות על העומס הנפשי שהן חוות). החדשות הטובות: אתן לא צריכות רק להתפאר בבעל שלכן על מנת לקיים זוגיות מאושרת ובריאה.

בני הזוג קלמפ מתייחסים לחוקר הנישואין ולמטפל ג'ון גוטמן ולמה שהוא זיהה כ"יחס הקסם" של הנישואין. באופן ספציפי, ד"ר גוטמן מצא שזוגות מאושרים חווים לפחות חמש אינטראקציות חיוביות או יותר עבור כל אינטראקציה שלילית אחת. משמע, חילוקי דעות ותלונות עדיין יכולים להיות על השולחן במערכת יחסים מוצלחת - כל עוד אתם מפזרים קצת חיוביות גם שם.

"כאשר [זוגות בנישואים מאושרים] מדברים על משהו חשוב", אומר ד"ר גוטמן, "הם אולי מתווכחים, אבל הם גם צוחקים ומתגרים האחד בשניה ויש ביניהם סימני חיבה כי הם יצרו קשרים רגשיים".

אז, בחזרה למבחן ההתרברבות - נניח שאתן משוחחות עליו עם אנשים אחרים חמש פעמים היום. אתן בעיקר גומרות את ההלל או מלינות? אם התשובה היא 2, אז אולי מוטב לבחון את הקשר שלכם ולדבר על מה שמפריע לכן עם החצי השני שלכן ו/או איש מקצוע מורשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר