מאמר תגובה

להיות כל איש שורר בביתו – כיצד? ומה ההפך מזוגיות רעילה?

המן מייעץ למלך לתת עונש פומבי לושתי, כדי שכל הנשים תלמדנה: "להיות כל איש שורר בביתו" - מי המלך בבית! המן לא האמין לעצה שנתן לאחשוורוש, הראיה, שאחרי שהרכיב את מרדכי על הסוס, הוא הלך: להתייעץ עם... ניחשתם נכון – זרש אשתו! | מאמר תגובה (זוגיות)

ורד שאלתיאל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הפעם - מאמר תגובה על המאמר שלי! תגובה על התגובה למאמרו של ארי טננבוים, מה ההיפך מזוגיות רעילה?

זוגיות מיטיבה – להיות כל איש שורר בביתו

המלך אחשוורוש מצוה על ושתי לבוא למשתה – ולא באה.

המן מייעץ למלך לתת עונש פומבי לושתי, כדי שכל הנשים תלמדנה:

"להיות כל איש שורר בביתו" - מי המלך בבית!

המן לא האמין לעצה שנתן לאחשוורוש, הראיה, שאחרי שהרכיב את מרדכי על הסוס, הוא הלך:

להתייעץ עם... ניחשתם נכון – זרש אשתו! חחח...

להיות כל איש שורר בביתו – כיצד?

כל איש צריך להיות מושל ושורר בביתו, האם זה אומר שהוא:

מחליט וגוזר על אשתו מה לעשות, והיא – מקיימת?

ממש לא - ההיפך ממש!

האיש לוקח 'אחריות' ומוותר... הוא מתגבר על עצמו!

האיש הוא המנהיג של הבית, ולכן, הוא פועל מתוך מחשבה, ולוקח 'אחריות' על מעשיו, וגם יודע לוותר ולהתגבר על עצמו, ולראות מעבר לרגע העכשוי, הוא חושב 'בגדול':

מה החזון? מטרה מוגדרת מנהלת אותו, הוא חושב: למה התחתנתי והקמתי בית?

לוקח אחריות: האיש לוקח אחריות על המטרה, ומנהיג את הבית בצורה חכמה ומדויקת מכל הבחינות האפשריות:

ולא פועל מאינטרס של רצון – לשלוט ולנצח!

האיש בודק בישוב הדעת את המשוואה:

'תועלת גמול עלות' - ועפ"י התוצאות הוא מחליט מה לעשות.

שליטה – רצון שטבוע בנפש האדם

לכל אדם יש נטיה טבעית לשלוט: להשמיע את קולו, ורצון שיעשו מה שאומר, אבל: זה שלטון מצד הקליפה... חשוב להפנים:

רק שלטון מצד הקדושה, הוא – שלטון אמיתי!

"טוב ארך אפיים – מגיבור, ומושל ברוחו – מלוכד עיר" – מלך אמיתי זה מי ששולט ומתגבר על עצמו, טיבעו ויצריו, כי בזה:

הוא משפיע לאחרים רצון - לקבל את שילטונו.

כולם יודעים שמי שמושל בעצמו הוא  - גיבור אמיתי, ומלכותו ברצון מקבלים עליהם...

האיש – מלך משפיע!

במעמד החופה האיש מקבל 'מוחין גדלות' שהופכים אותו – למלך משפיע, ומרגע זה, הוא לא רואה ומתענין רק בעצמו.

המהרח"ו מסביר, שעיקר חיי הנישואין הוא - כדי לקיים מצות:

'ואהבת לרעך כמוך' שהוא - עיקר כל המצות.

האריז"ל אומר: "שאם יאהב אותה כגופו, יקיים מצות 'ואהבת לרעך כמוך' ששם נכלל כל התורה" (ספר הליקוטים לאריז"ל).

"ואהבת לרעך כמוך" – זה כל התורה על רגל אחת.

אעפ"י שכל בחור חושב לפני החתונה: מה ארוויח ואקבל מחיי הנישואין...

הוא מקבל בזמן החופה 'מוחין דגדלות, שהופכים אותו:

 מרגע החופה - למלך שמשפיע ומאיר את בביתו.

בטל את הרצון לקבל – ותרוויח!

הקב"ה ברא את העולם להיטיב לבריותיו, ומבקש מהאיש להידמות אליו, ולכן:

יש לאיש מטבע בריאתו - רצון להשפיע, ולאישה - רצון 'לקבל'.

לפני שהאיש מגיע לביתו הוא חושב (או צריך לחשוב):

איך אשפיע טוב לבני ביתי - במעשה או במילה טובה ומחמאה?

האיש מחפש איך לעשות טוב ולשמח את אשתו:

במשהו שבאמת 'מדבר' אליה ומשמח אותה, וכך - משיג את מטרתו...

בית שמתנהל בדרך זאת, יש אהבה ואחוה שלום ורעות - והאמת ושלום אהבו.

מה קורה כשהאיש רוצה לקבל?

אם בחור התחתן כי הוא רוצה 'לקבל' מאשתו, הוא מייצר בעיות... כי:

מהות האישה - 'לקבל', היא לא יכולה להפוך – 'למשפיע'!

הבעל ימתין 'לקבל' ולא יבין - למה לא מקבל כלום, והאישה תצפה לקבל – והאיש לא ישפיע עליה, ושניהם ישארו:

מאוכזבים ומלאי תלונות - וה'חגיגה' מתחילה...

זה המתכון: לבית שאין בו רצון אמיתי לשלום, בית - בלי 'אור'.

למשפיע חייב שיהיה – רצון להשפיע, ולא – רצון לקבל.

כשנפש האיש והאישה לא נמצאים במקום שמדויק לטבע בריאתם, ונפשם לא מקבלת את צרכיה, והתוצאה:

תנועת נפשם לא פועלת כראוי, ושניהם נשארים – חסרי סיפוק ולא מרוצים!

תשפיע - לא בשביל לקבל!

כשהאיש משפיע, הוא מפעיל את 'גלגל' הברכה והשלום בית, שלבי הפעלת ה'גלגל':

שלב ראשון: יש לאיש רצון לשמח את אשתו, ולהשפיע עליה בלי רצון לקבל, והרצון הזה - נכניס בו שמחה.

שלב שני: האישה מרגישה שבעלה רוצה באמת לשמח אותה, והיא נהנית לקבל ממנו את מה שרוצה להשפיע.

שלב שלישי: האיש רואה את הנאת אשתו, ומתקיים בו:

"יותר ממה שהעגל רוצה לינק, פרה רוצה להניק".

הוא עוד יותר רוצה למלא את רצונו, ולהשפיע עליה עוד.

התוצאה: גלגל המשפיע ומקבל חוזר על עצמו!

ה'אוהב ישראל' מסכם נפלא את הדברים:

"המשפיע בעצמו נקרא - 'מקבל'! לגודל התענוג שמקבל מזה - שהשפיע" – והבן!

תשפיע – תקבל הנאה ותענוג

'גלגל השלום בית' גורם לכך, שכאשר האיש משפיע, הוא מקבל  בתמורה תענוג והנאה, וכך:

אשתו הופכת - 'למשפיעה' עבורו תענוג והנאה מזה שקיבלה.

יש כאן דינמיקה ברורה, שאינה ניתנת לשינוי!

יש הבדל גדול בין השפעת האיש והאישה:

האיש - משפיע 'בפועל', והאישה 'פסיבית' – השפעתה נגרמת רק ע"י שקיבלה.

"אשרי מי שבניו זכרים, אוי לו מי שבניו נקבות" - אם האיש רוצה לקבל: הוא הופך 'בבחינת נקבה' - במקום להיות משפיע...

על אבא שגידל כאילו בנים נאמר: 'אוי לו'.

כך הקב"ה טבע בטבע האיש והאישה, וזה לא ישתנה לעולם:

מה שהיה הוא שיהיה, למרות - השוני הגדול בין הדורות.

ורק מי שיפעל עפ"י:

'הוראות יצרן' הקב"ה - יזכה לחיים שמחים ומאושרים.

איך מתנהג מלך אמיתי?

איש יקר – תקלוט!  לא התחתנת כדי לקבל מהאישה:

מלכות, גדולה וכבוד – לשלוט עליה כאוות נפשך, ונגד רצונה!

קיבלת תפקיד של מלך אמיתי, וכך תנהג (עפ"י 'אש העבודה' נישואין).

מלך אמיתי - לא יושב על כיסאו ומחכה שישרתו אותו! הוא:

מנהיג את ממלכתו בחסד ורחמים, ושולט – על רוחו.

מלך אמיתי חושב:

איך אוכל עוד להעניק, להשפיע ולפעול עבור בני ממלכתי?

מלמד הבעש"ט הקדוש: "ולדבקה בו" – הדבק במידותיו, רצה לומר:

מה הקב"ה משפיע, אף אתה - תהיה משפיע" (אור תורה, פר' עקב).

פורים מתקרב, מה יעשה טוב לאשתך? רוץ לקנות!

תפתיע את אשתך, ותהיה מופתע – בשפע שהקב"ה יוריד לך!

זאת זוגיות טובה ומיטיבה...

כל הישועות!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר