זה יותר קל ממה שחשבתם: איך להוריד את שכר הדירה

כעת, כאשר שוק השכירות כבר התאושש מהקורונה, בעלי בתים נמצאים בעמדה מצוינת לדרוש מחירים גבוהים. האם ניתן להילחם בזה? תמיד שווה לנסות. הנה חמישה טיפים שכדאי להתחיל איתם (כלכלה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לנהל משא ומתן על סכום שכר הדירה בשנת 2022 זה מסובך יותר ממה שהיה כשהקורונה שלטה במחוזותינו - דיירים רבים הצליחו לעצור את עליית המחירים וזכו להטבות. כעת, כאשר שוק השכירות כבר התאושש, בעלי בתים נמצאים בעמדה מצוינת לשנות את החוזה - ובמקרים מסוימים, לדרוש מחירים גבוהים במיוחד. האם ניתן להילחם בזה? תמיד שווה לנסות. הנה חמישה טיפים שכדאי להתחיל איתם:

1. ערכו את המחקר שלכם

בדומה לשיחות שאתם עורכים עם הבוס שלכם בנוגע להעלאה בשכר, כך גם כאן. אתם צריכים לעשות שיעורי בית, על ידי ביצוע פעולות כמו דיבור עם דיירים אחרים ובדיקת נכסים אחרים בקרבת מקום מגוריכם. אתם עשויים למצוא פנינים (וגם פחות). זכרו שהמטרה היא לאסוף את הנתונים ולהשתמש במספרים לטובתכם כשאתם מגישים את הבקשה שלכם לשמר או להוריד את שכר הדירה.

2. אל תחכו לרגע האחרון

תזמון הוא הכל כשמנהלים משא ומתן על שכר הדירה ולעולם אל תחכו עד שחוזה השכירות המעודכן ינחת בתיבת הדואר שלכם. במקום זאת, מומלץ לדון בו כשלושה חודשים לפני החידוש. בדרך זו, הגב של אף אחד לא יהיה צמוד לקיר ואתם תודיעו מראש על כוונותיכם להישאר, מה שבסופו של דבר יחסוך לבעל הדירה שלכם עבודה.

3. פרטו את יתרונותיכם כדיירים

אתם שקטים ומשלמים בזמן? כל הכבוד. אלו הם הדברים שיכולים להוות עבורכם 'קלף' רציני, שכן בעלי דירות ומתווכים מודעים לכך שקשה למצוא שוכרים טובים ונכסים פנויים עלולים לעלות להם ביוקר. אם הם ידעו שאתם אמינים, זה עשוי להגביר את הגמישות שלהם.

4. בקשו חוזה שכירות דו שנתי

אפרופו גמישות, אם אתם יודעים שבכוונתכם להישאר בדירה יותר משנה, השתמשו בזה לטובתכם הכלכלית. במקרים רבים - ולפי מתווכים - בעלי נכסים פתוחים יותר להורדת המחיר אם הם יכולים לסמוך על כך שאתם שוכרים לטווח ארוך.

5. הישארו רגועים

הדבר החשוב ביותר בכל ניהול משא ומתן הוא להישאר נינוחים ומכבדים. בקשו מה שאתם רוצים - שלחו מכתב וספרו על המקרה המיוחד שלכם אם יש צורך - אבל שמרו על הגיון לאורך כל השיחות - זה יגביר את פוטנציאל ההצלחה שלכם. תמיד כדאי לפתוח את הדיון עם בעל הבית שלכם ב"אני רוצה לחדש חוזה באותה מתכונת". לאחר מכן, תראו לאן זה מתפתח. במידה ותתחילו בצורה שלילית או מתנגדת, יש סבירות נמוכה שהבקשה שלכם תיענה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר