ב"ב: נהג דרס ילדה בת 11 והורשע בבית המשפט

שופט בית המשפט לתעבורה בתל אביב הרשיע נהג שדרס ילדה בת 11 בעת שחצתה במעבר חצייה ברחוב עזרא בבני ברק, וזאת משום שלא עצר ואף לא האט את מכוניתו, כנדרש (בטיחות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים יעקובי, חדשות 24))

שופט בית המשפט לתעבורה בתל אביב הרשיע נהג שדרס ילדה בת 11 בעת שחצתה במעבר חצייה ברחוב עזרא בבני ברק, וזאת משום שלא עצר, כפי שמורה החוק, לתת זכות קדימה להולכי הרגל. על פי האישום, לא רק שהנהג לא עצר אלא הוא אף לא האט את מכוניתו.

בבית המשפט עודכנו הצדדים על מצבה של הילדה המתגוררת בני ברק. הילדה נזקקה לטיפול רפואי עקב שבר בירך שמאל, שבר עצם האגן ופגיעה מוחית שגרמה לדימום. בבית החולים הילדה הורדמה, הונשמה ונזקקה לסדרת ניתוחים דחופה וטיפול שיקומי ארוך.

על פי הכרעת הדין, הנהג נהג בקלות ראש, לא נתן תשומת לב מספקת לדרך, לא האט ממהירות נסיעתו עד כדי עצירה כשהגיע למעבר החצייה, לא אפשר להולכת הרגל לחצות את המעבר בבטחה, המשיך בנסיעתו ולבסוף פגע בהולכת הרגל.

השופט רועי פרי מציין בהכרעת הדין כי מדובר בתאונת דרכים שתוצאותיה קשות. קטינה כבת 11 שנחבלה חבלות חמורות עם פגיעה רב מערכתית המתבטאת בהפרעה מוטורית, קוגניטיבית, בדיבור ובשפה שעדיין עוברת טיפולים ושיקום, שנתיים לאחר התאונה.

השופט קבע כי תאונה זאת יכלה להימנע ותוצאותיה היו יכולות להיות קלות בהרבה יותר, "לו היה הנאשם מאט מהירותו, בשים לב למכלול נתוני הדרך עד כדי מהירות שתאפשר עצירה לפני מעבר החצייה, כדוגמת מהירות ניסוי שדה הראייה, 10-15 קמ"ש, סבורני כי התאונה היתה נמנעת".

עוד ציין השופט, כי על הנהג היה לפעול בצורה שונה כאשר הוא נמצא בלב שכונת מגורים: "ילדים הינם אוכלוסייה צפויה, שעלולה לרוץ לכביש, אחר כדור, בהיסח הדעת ובתוך כך לחצות מעבר חצייה בריצה או על גבי אופניים וכדומה. הדברים מקבלים משנה תוקף, שכן מעבר החצייה הינו בלב שכונת מגורים בבני ברק, ועל הנאשם היה לצפות גם למצב שכזה".

שמואל אבוהב, מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי "על בתי המשפט להחמיר בעונשים של נהגים שגרמו לתאונות דרכים וגרמו לפציעתם או הריגתם של אחרים. בנוסף יש להגביר את האכיפה על נהגים שמתקינים ברכביהם "מגן חזירים" שאינו חוקי בישראל ולהענישם על כך. כמו כן, יש לשפר את תשתיות הכבישים בתוך הערים ולהציב פסי האטה לפני כל מעבר חצייה, דבר אשר מסב את תשומת לב הנהגים, גורם להם להאט ומציל חיי אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר