תקדים:

עו"ד חרדי מונה ליועץ של מנהיג מפלגה פאשיסטית

עורך-הדין מרדכי ציבין מונה ליועצו הפרלמנטארי לענייני יהודים, של אחד הפוליטיקאים הבולטים והשנויים ביותר במחלוקת באירופה. הוגו קובליירס, מנהיג ימני קיצוני בבלגיה, טוען כי תריך לחון את מי שהורשע בשיתוף פעולה עם הנאצים. ומה אומר להגנתו העו"ד החרדי? (עולם)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

עורך-הדין מרדכי ציבין מונה ליועצו הפרלמנטארי לענייני יהודים ועניינים הומאניטאריים בינלאומיים, של אחד הפוליטיקאים הבולטים והשנויים ביותר במחלוקת באירופה.

הוגו קובליירס, משמש אחד מראשי המפלגה הימנית קיצונית בבלגיה. הוא חתום על מצע לאומני בעייתי שכולל בין היתר סעיפים כמו מתן חנינה כללית למי שהורשעו בשיתוף פעולה עם הנאצים, גירוש מהגרים לא חוקיים, ועוד.

חופש הביטוי, מבחינתו, הוא קדוש ואין לו בעיה עם אמירות גזעניות לרוב.

הקשר בין השניים נוצר במהלך פעילות בינלאומית של ציבין. "כחלק מהמאמץ ליצירת לובינג למען זכויות אדם", אומר ציבין, "נפגשתי עם קובליירס בתיווך אישיות בכירה באיחוד האירופאי וגיליתי אדם מבריק שהעובדה שהוא שנוי במחלוקת באירופה אינה משנה את עובדת היותו אוהב ישראל ולוחם קנאי למען זכויות אדם".

בשלב מאוחר יותר, החליט קובליירס לגייס את ציבין ולהפוך אותו ליועצו האישי.

בעיניו של ציבין, אגב, המנהיג הפאשיסטי טוב ליהודים. "אני שייך לאסכולה הישנה הגורסת כי את היהודים צריך לעניין מה שטוב ליהודים. הוגו קובליירס, למרות היותו מה שאומרים עליו, הנו ידיד נאמן של ישראל ומגן בלהט על זכויות היהודים בעולם כולו, ואני מאמין כי זה מה שחשוב לישראל וליהדות בתקופה זו ובכלל", הוא אמר לאתר חב"ד און ליין.

עוד מוסיף ציבין "הנסיון מלמד שאנטישמיות לא קשורה לסובלנות. בכל שמאל שתומך במיעוטים, במדינות רבות בעולם, יש שמאל רדיקאלי שמתהדר בכך שהוא מגן על מיעוטים, ליברלי בהשקפותיו וסובלנות היא נר לרגליו ובכל זאת הוא נגוע באנטישמיות. קובליירס, אינו מסביר פנים לשום מיעוט ואינו מתהדר בכתרים האירופאים הקלאסיים, לא אחת מזוייפים, של ליברליות וסובלנות, אלא אומר מה שהוא חושב. הוא אינו חולה במחלת הנפש האנטישמית, תומך ביהודים ובישראל, השאר לא רלבנטי. וזה אינו בסתירה כי כמה מידידי הטובים, הלא יהודים, אינם מאוהבי ישראל. מה לעשות, הכימיה האישית עובדת ולפעמים גם פותרת בעיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר