גורם רוסי ל"סאנדיי טיימס": בוטלה העברת טילי S-300 לסוריה

ה"סאדניי טיימס" מדווח בשם גורם רוסי בכיר כי רוסיה ביטלה את העברת טילי S-300 לסוריה ובתמורה ישראל לא תתקוף בסוריה. גורמים בישראל מכחישים את הדיווח (חדשות, ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נתניהו ופוטין (צילום ארכיון: פלאש 90)

רוסיה הסכימה לבטל את עסקת מכירי טילי S-300 לסוריה, כך מדווח הבוקר (ראשון) ה"סאנדיי טיימס" הלונדוני בשם גורם רוסי בכיר שטוען כי ההחלטה התקבלה בפגישה בין נשיא רוסיה ולדימר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כשבועיים.

לפי הדיווח בעיתון, נתניהו הסביר לפוטין כי אם טילי ההגנה האוויריים יועברו לסוריה הם עלולים ליפול לידיים לא נכונות ויוכלו לשמש לתקיפה אפשרית נגד מטוסים שימריאו וינחתו בנמל התעופה בן גוריון.

הגורם הרוסי הבכיר הוסיף ומסר לעיתון כי בתמורה לאי העברת הטילים לסוריה ישראל לא תבצע יותר תקיפות אויריות בשטח סוריה.

"אנחנו מודאגים מנפילת מערכות הנשק בידיים הלא נכונות. הקהילה הרוסית בישראל היא גדולה מאוד וחשובה לאינטרסים של רוסיה ולדרך שבה היא משפיעה על היחסים עם ירושלים. לא ניתן לדבר כזה לקרות", אמר הגורם.

באתר ynetדווח כי גרומים בישראל מכחישים את הדיווח שעסקת טילי הנ"מ בין רוסיה לסוריה מבוטלת. לדברי הגורמים, העסקה לא בוטלה. בשבוע שעבר אמר מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל כי טילים אלו נמצאים בדרכם לסוריה.

"זו ידיעה שאין לה שום אחיזה במציאות. אגדה. לא היה שום הסכם או הבנה בין פוטין לנתניהו. זו עוד פנטזיה", אומרים הגורמים, "סביר שהרוסים ימשכו זמן, וישתמשו בנושא כקלף מבלי לממש את העסקה, אך העניין לא ודאי. רק הזמן יגיד".

העסקת בין רוסיה לסוריה נחתמה בשנת 2010 וכללה מכירת טילי ה-S-300 בתמורה ל-800 מיליון דולרים. בעקבות בקשותיה של ישראל העברת הטילים נדחתה עד כה. יצוין כי שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר לאחר פגישת נתניהו ופוטין כי מוסקבה תעמוד בהסכמים הישנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר