נשיא סוריה אסד: קיבלנו משלוח ראשון של טילי S-300

נשיא סוריה בשאר אסד אומר בריאיון לרשת הטלוויזיה של חיזבאללה כי סוריה קיבלה משלוח ראשון של טילי S-300 ומאיים כי צבא סוריה יגיב על כל תקיפה ישראלית (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בשאר אסד (צילום מסך מתוך ה'סאנדי טיימס')

דמשק קיבלה את המשלוח הראשון של מערכת טילי ה-S-300 שרכשה מרוסיה, כך אומר נשיא סוריה בשאר אסד בראיון לרשת הטלוויזיה 'אל-מנאר' של החיזבאללה.

בדברים שצוטטו מתוך הריאיון בעיתון הלבנוני 'אל-אחבאר', אומר אסד כי שאר המטען של הטילים מרוסיה יגיעו בקרוב לידי סוריה.

במהלך הריאיון מאיים אסד כי "הצבא הסורי יגיב מיידית על כל תקיפה ישראלית נוספת בשטחה של סוריה". אסד מוסיף ואומר כי "ממשלת סוריה לא תעמוד בפני קבוצות סוריות שירצו להיאבק על מנת לשחרר את הגולן".

אסד טוען כי צבא סוריה הגיע להישגים גדולים במערכה נגד המורדים וכעת ידו של הצבא הסורי על העליונה. לדבריו, סוריה וחיזבאללה נמצאים ב"ציר אחד" והם יילחמו עד שישמידו את כל המורדים.

בריאיון מאשר אסד כי "ישנן קבוצות של לוחמי הארגון באזורי הגבול עם לבנון, אולם הצבא הסורי הוא מי שנלחם ומנהל את הקרבות נגד הכנופיות החמושות".

בתוך כך, אמש קראה ארה"ב לחיזבאללה להסיג את לוחמיו מסוריה. דובר מחלקת המדינה, ג'ן פסאקי, אמרה כי זה מסוכן ולא מקובל שהארגון שלח לוחמים לסוריה.

בעיתון "הארץ" דווח אתמול כי היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור התבטא לאחרונה בפני שגרירי האיחוד האירופי כי ישראל תפעל למנוע מטילי S-300 להפוך למבצעיים בשטחה של סוריה.

"הבנו מעמידרור כי ממשלת ישראל סבורה שלא ניתן יהיה למנוע את אספקת הטילים לסוריה, ולכן היא תפעל נגדם אחרי האספקה אבל לפני שיהפכו למבצעיים", אמר אחד הדיפלומטים ל'הארץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר