הפיצוץ בלבנון: "הרוגים לחיזבאללה בתקיפת צה"ל"

חיזבאללה ישגר רקטות? ג'מאל אלג'ראח, חבר פרלמנט לבנוני ממפלגת "אל-מוסתקבאל": "חיזבאללה מכחיש את התקיפה כי הוא יודע שאין ביכולתו להגיב עליה" (צבא וביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
תמונתו של נסראללה נישאת בהפגנה (צילום: shutterstock)

חיל האוויר תקף פעמיים בלבנון סמוך לגבול עם סוריה, כך מדווחים כלי תקשורת ערביים. היעד לתקיפה היה שיירות טילים של חיזבאללה, שעשו דרכן מסוריה למצבורי הארגון בצפון בקעת הלבנון. עם זאת, חבר פרלמנט לבנוני מעריך כי חיזבאללה לא יגיב לתקיפת צה"ל ומאשים כי פעילות הארגון בסוריה מביאה מלחמה ללבנון.

בעקבות הפיצוץ בלבנון, אמר הבוקר (ג') ג'מאל אלג'ראח, חבר פרלמנט לבנוני ממפלגת "אל-מוסתקבאל" הסונית: "חיזבאללה מכחיש את התקיפה כי הוא יודע שאין ביכולתו להגיב עליה או לנקוט בפעולות אחרות שיוכלו למנוע פעולות כאלו בעתיד".

לדברי אלג'ראח, אין זו הפעם הראשונה שחיל האוויר הישראלי מפגיז אמצעי לחימה של חיזבאללה באזור הרי קלמון. "בעבר הופגזו שיירות אחרות שהיו בדרכן ללבנון", אמר. "המיוחד בהפגזה שארעה אמש הוא שהיא התרחשה על אדמת לבנון, אחרי שהשיירה חצתה את הגבול עם סוריה". אך אלג'ראח מעריך כי לא תהיה תגובה נגד ישראל מצד ארגון חיזבאללה.

חבר הפרלמנט הלבנוני, טוען כי חיזבאללה גורם לחוסר יציבות בלבנון בשל התערבות הארגון בלחימה בסוריה. "זוהי הפרה בוטה של ההתחייבות של חיזבאללה בהקמת הממשלה החדשה", תקף אלג'ראח. "המשך הפעילות של חיזבאללה הוא מסר ברור לכל הלבנונים שהמפלגה ממשיכה בהתערבותה במלחמה בסוריה ומביאה את המלחמה ללבנון".

כלי התקשורת בלבנון דיווחו כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו פעמיים באזור גבול סוריה-לבנון. לדבריהם, מטרת התקיפה הייתה משאית שנשאה טילים מתקדמים שהיו בדרכם לחיזבאללה מסוריה. ברשת "אל-ערבייה" אמרו כי בתקיפה נהרגו מספר פעילי חיזבאללה, אולם אין אימות לכך.

ברשת "אל מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, הכחישו כי הייתה תקיפה ישראלית. לעומת זאת, בערוץ "אל מיאדין" הלבנוני המזוהה גם הוא עם חיזבאללה, אישרו מקורות לבנונים כי בוצעה תקיפה על מטרות השייכות לחיזבאללה בסמוך לגבול עם סוריה, אך שללו את הדיווחים על הרוגים בקרב אנשי הארגון השיעי.

בצה"ל סירבו להתייחס לאירועים שדווחו בסוכנויות זרות. אך גורם ביטחוני ישראלי אישר בפני סוכנות הידיעות כי אכן הייתה אתמול פעילות לא שגרתית באזור צפון המדינה, כשהוא מתייחס ללבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר