צה"ל: הפלסטיני שנורה תקף חייל; המשפחה מכחישה

כוח צה"ל הרג אתמול שופט ירדני-פלסטיני במסוף אלנבי שצעק "אללה הוא אכבר" ותקף חייל • משפחת ההרוג: "ישראל ממציאה תירוצים דמיוניים ומגוחכים לרצח" • בירדן תתקיים ישיבת פרלמנט מיוחדת (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דוברות רשות שדות התעופה; וידאו: יוטיוב - JRTVChannel)

משבר דיפלומטי? כוח צה"ל ירה אתמול (שני) למוות בשופט ירדני-פלסטיני שתקף חיילים במעבר אלנבי. בירדן זועמים על תקרית הירי ומשפחת ההרוג דורשת להעמיד לדין את החייל היורה.

הבוקר פרסם צה"ל הודעה רשמית כי לאחר תחקור של עשרות עדי ראייה לירי במעבר אלנבי, הצבא דובר בגרסתו כי השופט הירדני-פלסטיני ראיד א-זעייתר, שנהרג בתקרית, נורה רגלו במהלך ניסיון חטיפת נשק מחייל. על פי ההודעה, בשל העובדה שנפגע הוא המשיך לתקוף חיילים באמצעות מוט ברזל ולכן נורה שוב ומת.

א-זעייתר בן ה-37, שופט בית משפט השלום ברבת עמון, הגיע באוטובוס יחד עם קבוצת אזרחי ירדן ותכנן לבקר את קרובי משפחתו בשכם. בצה"ל טוענים כי כשירד מהאוטובוס, הוא החל לרוץ לעבר החיילים תוך שהוא צועק "אללה הוא אכבר".

הוא ניסה לחטוף נשק מאחד החיילים במקום, ובתגובה, פתחו הלוחמים בנוהל מעצר חשוד וירו לעבר רגליו. לאחר שזה המשיך וניסה לחנוק את החייל הוא נורה למוות.

בירדן התאספו אזרחים זועמים מול שגרירות ישראל בעמאן, במהלכה נרשמו עימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון וכמה בני אדם נעצרו.

כוחות ביטחון ירדנים נשלחו לתגבר את האבטחה סביב הדיפלומטים הישראלים, אולם במקביל, זומן הציר המדיני חיים אסרף, האיש השני בחשיבותו בשגרירות, לשיחת נזיפה.

יו"ר סיעת "וטן" האופוזיציונרית בפרלמנט הירדני, חאלד אל-בכאר, כינה את התקרית "פשע ברברי" ואיים בהצבעת אי אמון אם הממשלה לא תנקוט עמדה מכרעת בנושא ותגיש את התפטרותה בעקבות התקרית. היום יתכנס הפרלמנט הירדני לישיבה שחלקה יעסוק בתקרית.

משפחתו של השופט א-זעייתר המתגורר בירדן, דורשת להעמיד לדין את החייל היורה, והוסיפה שישראל "תפסיק להמציא תירוצים מגוחכים ודמיוניים לרצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר