שטבון נגד צבא מקצועי: "כמו שכירי חרב"

ח"כ יוני שטבון, סיים אימון מילואים ביחידה בה הוא משמש כסמג"ד ותקף את הקריאה לעבור למודל של צבא מקצועי: "צבא של שכירי חרב שיאבד את הרוח והמסורת הצה"לית" (ביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יוני שטבון (צילום: פלאש 90)

ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי), סיים בשבוע שעבר אימון מילואים ביחידה בה הוא משמש כסמג"ד, וניצל את העיתוי בכדי להשמיע את התמגדותו לרעיון הצבא המקצועי.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב שטבון: "אימוני המילואים והמוכנות המבצעית הם גורם קריטי להכרעה במערכה הצבאית הבאה. קיצוץ בימי המילואים ובאימונים הוא פשע. צה"ל והמערכת הביטחונית יודעים את זה, תפקידנו בכנסת לאפשר זאת ולבקר".

"מודל צבא העם, הוא הנכון" טען שטבון. "תחושת השייכות והסולידריות החברתית הם מכפיל כוח של עוצמה צבאית שתגן על אזרחי ישראל בעת מלחמה". לדבריו: "צבא מקצועי, משול לצבא של שכירי חרב שיאבד את הרוח והמסורת הצה"לית שניצחה גם ברגעים בלתי הגיוניים כדוגמת מלחמת יום כיפור".

"שותפות של כלל מרכיבי החברה בשירות הצבאי יבוא רק מתוך אהבת חינם, הכרה הדדית בערך התורה ורוח ישראל לצד המוכנות של כולם להכיר בערך השירות הביטחוני" אמר שטבון שהיה המתנגד היחיד מבין חברי הקואליציה לחוק הגיוס.

בין חברי הכנסת החרדים, ניתון למנות את ח"כ ישראל אייכלר כתומך בולט של רעיון הצבא המקצועי. בנאום שנשא בשנה שעברה בכנסת אמר אייכלר: "חוק גיוס החובה, מחייב את הצבא לגייס כל צרוע וכל זב ומי שאינו מסוגל להילחם. גיוס החובה לכל, מהוה נטל על המערך הלוחם ואוכל מתקציב הבטחון מליארדים מבוזבזים עבור חיילים שאינם תורמים דבר לבטחון המדינה. רק ביטול גיוס החובה, ישמיט את הבסיס הדמגוגי של אויבי החרדים המבקשים להשתמש בצבא למלחמה נגד התרבות היהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר