איתן בן אליהו ל"כיכר השבת": "המבצע הנוכחי יחזיר את ההרתעה"

מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל.) איתן בן אליהו, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי פעולות חיל האוויר בעזה ישיגו את המטרה והן ישיבו את כוח ההרתעה של ישראל (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
איתן בן אליהו (צילום: פלאש 90)

מטוסי חיל האוויר נמצאים בפעולה התקפית ברצועת עזה סביב השעון, מאז החל מבצע "צוק איתן". מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל.) איתן בן אליהו, הפעולות הללו ישיגו את המטרה והן ישיבו את כוח ההרתעה של ישראל.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר בן אליהו: "אני חושב שהמבצע הינו מבצע מוצלח וזו צריכה להיות הגישה בהמשך. אני חושב שתקיפות חיל האוויר יעשו את העובדה שלהם".

לדבריו, "יש אמנם קשיים שברגע שהם (החמאס) שמים מגן אנושי - את ילדיהם על גגות במבנים שנמצאים מצבורי טילים, אבל אם נוקטים בשיטה שלהודיע להם שאנחנו עומדים לתקוף, ואחרי שהם יראו שאנחנו דבקים במטרה, אז הם לא יהיו שם".

מפקד חיל האוויר לשעבר אומר כי "רק אם יבצרו תנאים שלא יאפשרו לחיל האוויר לפעול באופן חופשי אז צריך יהיה להיכנס קרקעית לעזה".

יחד עם זאת הוא אומר כי "במצב הנוכחי חיל האוויר מצליח בפעולותיו". לדבריו, "המצב הנוכחי בהחלט יחזיר את ההרתעה".

איתן בן-אליהו סבור כי "כשלא הייתה הרתעה זה לא היה בגלל שהיינו חלשים ולא יכולים לעשות אלא השארנו את הרושם שמפחדים - בעיקר המדינאים, אבל ברגע שהתקבלה החלטה ועושים מה שעושים היום מביאה לכך שההרתעה קיימת. רק עכשיו השאלה היא איך אתה משלים את הפעילות ואיך אתה יוצא משם וצריך לדעת איך לעשות זאת כדי שלא נפסיד שוב את ההרתעה".

"הייתה מדיניות של להעביר את המסר של שקט בתמורה לשקט", מסביר בן אליהו, "ובנושא הזה יש וויכוח גם בתוך הממשלה, וברגע שהם מתחילים - הם (החמאס) ידרשו ממך כל מיני דרישות והפעילות שלנו הביאה אותם לחשוב שבעצם אין לנו רצון וכוח ויש חשש לפעול במלוא העוצמה וברגע שהיה ברור שהם לא רוצים שקט אז מה שעשו, היו יומיים של שקט כדי לקבל תמיכה מהעולם למבצע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר