עדות משדה הקרב: 'רוצים לנצח'

מתנדב בעדות משדה הקרב: "ראיתי חיילים מחטיבת גולני מלאי מוטיבציה. הם ראו מראות מזוויעים - אך הם לא מפחדים, הם רוצים להמשיך" (צבא וביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילים בפעילות סמוך לעזה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

חיי הלוחמים בקרב: אלפי לוחמי צה"ל הנמצאים ברצועת עזה, מתמודדים כל העת עם מראות קשים ועם מצבים לא פשוטים של חיים ומוות. הבאים לבקרם מספרים כי למרות הכל הם חדורי מוטיבציה וברצונם לסיים את המבצע רק כשהמטרות יושגו.

מ' (השם המלא שמור במערכת) מתנדב בארגון המסייע ללוחמים, סיפר ל"כיכר השבת" לראשונה על שעובר על החיילים בשדה הקרב לפי עדויות החיילים עצמם: "הם חדורי מוטיבציה. למרות שיש הרוגים הם אומרים שקודם יתנו לנו לנצח ושלא יפסיקו את הפעילות. ההרגשה שם היא שאנחנו נלחמים ויש לנו כוחות. יש לנו מוטיבציה אבל אסור שהפוליטיקאים יפסיקו את המבצע, רוצים ללכת עד הסוף".

מ' מסביר כי הלוחמים עדיין לא מעכלים את שעובר עליהם: "כשהייתי היום בשטחי הכינוס, ראיתי חיילים מחטיבת גולני שראו הכל אך הם לא מפחדים. הם רוצים להמשיך".

לדבריו, "הם פתוחים לקבל רוחניות שונה מחיי היום יום שלהם. אומרים ש"אין אפיקורסים בשדה הקרב", מגיע הרגע שהם מבינים שיכול להיות שהם לא יחזרו משם וכל דבר רוחני שתיתן להם הם ירגישו שזה מה שישמור עליהם וזה מה שיציל אותם".

"לא הרבה אנשים מגיעים לבקרם והמגע האנושי שם זה כמו מלאך שמגיע משמיים. הם חושבים על הכול. הם לא מוותרים שם על היהדות. חילקתי להם אלפי ציציות, ספרי חת"ת שיהיו בכל טנק וספרי תהילים". הוסיף מ'.

"ביום ראשון כשהיינו שם", מספר מ' על הרגע הרוחני העילאי אותו ראה, "חטיבת הנח"ל יצאה מעזה לכמה שעות הפוגה, הגעתי לשם וחייל ניגש אלי ושאל: "יש לי ציצית, הנחתי תפילין ויש לי ספר תהילים. האם זה ישמור עלי?". הוא שאל זאת בתמימות מעוררת השראה. אין אחד שם שלא מבין שהרוחניות לא פחות חשובה מהגשמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר