אחרי כשבועיים: משלחת צה"ל לנפאל שבה לישראל

משלחת הסיוע של צה"ל לנפאל, נחתה הבוקר בחזרה בנתב"ג, לאחר כשבועיים של סיוע בנפאל. בבית חולים שדה שהוקם טופלו כ-1,600 בני אדם ובוצעו 85 ניתוחים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המשלחת הישראלית בנתב"ג (צילום: דף הפייסבוק של צבא הגנה לישראל)

משלחת הסיוע של צה"ל בנפאל שבה לישראל הבוקר (שלישי), לאחר ששהתה במקום במשך כשבועיים, מאז התרחשה רעידת אדמה שבה נהרגו 8,046 בני אדם בהם המטייל הישראלי אור אסרף ז"ל.

בבית החולים טופלו 1,600 מטופלים ובוצעו 85 ניתוחים. כמו כן, נולדו שמונה תינוקות נפאלים. בנוסף לכך, פיקוד העורף סקר 332 מבני ציבור לצורך אישור הנדסי, ביצע סדנאות ל-605 סגלי חינוך וקיים הדרכות לאוכלוסייה.

במקביל המשלחת הישראלית של צה"ל, זק"א ואיחוד הצלה ערכו חיפושים אחר הנעדר הישראלי אור אסרף ז"ל שלאחר כמה ימים של חיפושים נמצאה גופתו ומייד לאחר מכן הובאה לקבורה בישראל.

קצין המבצעים של יחידת החילוץ וההצלה הארצית, רס"ן שלו חוליו, אמר עם נחיתת המשלחת כי "המשימה הראשונה הייתה לאתר את כל הישראלים מנותקי הקשר, המשימה השנייה הייתה לפתוח בית חולים שדה לטובת הנפאלים והישראלים והמשימה השלישית הייתה לעזור לכוחות החילוץ הנפאלים בחילוץ הלכודים מההריסות".

"הצלנו המון אנשים, גם כאלה שהגיעו לבית החולים עצמאית וגם אנשים שאנחנו מצאנו, הבאנו לבית החולים והצלנו את חייהם", אמר רס"ן חוליו והוסיף כי "צה"ל שם ואני בטוח שהוא מוכן וערוך לעזור בכל מה שצריך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את המשלחת ואמר: "על פי נתוני האו"ם, ישראל היא המדינה ששלחה את המשלחת הגדולה ממדינות תבל שהגיעו לסייע בנפאל, אנחנו גאים בכם, חילצתם אנשים מבין ההריסות, טיפלתם בחולים ופצועים והבאתם חיים. הראיתם את הפנים האמתיות של מדינת ישראל, מדינה חפצת חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר