בלעדי ל´כיכר השבת´

תחקיר: רימוני הגז מנעלין פוגעים במודיעין עלית

צה"ל משתמש ברימוני גז המכילים ריח חריף מגיעים מידי שבוע מכיוון נעלין למודיעין עילית. התושבים: "הדבר פוגע בנו קשות". בתחקיר המתפרסם מחר ב"עניין חדש" נחשף הנזק הגדול שנגרם לתושבי העיר החרדית כתוצאה מכך. צה"ל: "אנו משתמשים בכל האמצעים העומדים לרשותנו" (צבא ובטחון)

מ' קוליץ | כיכר השבת |
צה"ל בנעלין, על רקע מודיעין עלית. (פלאש 90)

צה"ל משתמש בגז מדמיע לפיזור מאות המפגינים בנעלין, אך הרוח נושאת את הגז הזה היישר לבתיהם של תושבי מודיעין עילית, כך עולה מתחקיר שיפורסם מחר בעיתון ´עניין חדש´ במודיעין עלית.

מדי יום שישי, מתכנסים מאות ערבים ועמם גם לא מעט פעילי שמאל, סמוך לגדר ההפרדה בנעלין כדי למחות על הקמת גדר ההפרדה במקום. כמעט מידי יום שישי מתפתחים עימותים בין המפגינים לחיילי צה"ל ואנשי משמר הגבול, שכדי לפזרם נאלצים גורמי הביטחון להפעיל רימוני עשן וגז ואמצעים אחרים.

תושבי מודיעין עילית סובלים מריח חריף של ביוב שכוחות צה"ל מכניסים לתוך רימוני הגז, מה שמציף את מחלקת איכות הסביבה בעייריה בטלפונים עד אין סוף, כאשר התושבים מתלוננים על ריח ביוב חריף המגיע לאפם.

"תושבי מודיעין עילית נאלצים להכנס לשבת עם טעם מר בפה ועם ריח חריף", נאמר בתחקיר. במחלקת הבטחון בעיר דורשים להפסיק לאלתר את השימוש בחומר מהסוג הזה.

מנכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהימר אמר בתגובה לחשיפת "עניין חדש" כי הדבר חמור ותושבי העיר עוברים מעט מזעיר את מה שעוברים תושבי נעלין, לדבריו הוא יפנה לצה"ל להפסיק את הדבר במהרה.

בצה"ל אומרים בתגובה כי הצבא פועל במטרה למנוע פגיעה בגדר הביטחון במגוון אמצעים לפיזור הפגנות, שתכליתם לצמצם את הפגיעה במעורבים בהפרות הסדר במרחב נעלין. האמצעים כוללים שימוש בגז מדמיע, מערכת הבואש וכדורי גומי. "גדר הביטחון הנה מרכיב חשוב במניעת חדירה לשטחי ישראל", נאמר בתגובה.

כזכור לפני מספר שבועות ירו בשגגה מהמוצב הסמוך לאחוזת ברכפלד רימון גז מדמיע. מח"ט החטיבה פרסם מכתב התנצלות בפני התושבים, אך כעת מבקשים התושבים שוב, למגר את התופעה ההרסנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר