צפו: כך נהרג הגולנצ'יק שטיפל בזחל הנגמ"ש

בצה"ל ערכו לאחרונה תחקירים בניסיון לקבוע את סיבת מותו של רב"ט ויאצ'סלאב גרגאי ז"ל בעת שטיפל בזחל של נגמ"ש. הממצאים: בגולני עשו שימוש בערכה שנאסרה לשימוש (צבא וביטחון)

רב"ט ויאצ'סלאב גרגאי (צילום: צילום מסך )

בצה"ל ערכו לאחרונה מספר רב של סימולציות בכדי להבין מה הביא למותו של רב"ט ויאצ'סלאב גרגאי בתאונה שאירעה בחודש שעבר ברמת הגולן. במהלך תרגולי התרחיש צילמו החוקרים את אופן הפעולות שהביאו להתנתקות הטבעת מהזחל, והגיעו למסקנה חלקית באשר לנסיבות שהובילו למותו.

שחזור התאונה (צילום: דובר צה"ל)

בעת הניסוי, החבל שבו השתמש החייל הוצמד לרכיבי הזחל של הנגמ"ש. מצפיה בסרטון ניתן לראות כיצד טבעת הברזל לא עומדת במאמץ המתיחה ונהדפת בעצמה ללוח המתכת המדמה את גופו של גרגאי ז"ל.

הבוקר (ראשון) פורסמו חלק מממצאי התחקיר, מהם עולה כי ערכת הטיפול הטכני נאסרה לשימוש בצה"ל בשנים האחרונות, מחשש שהחבל שאמור להזין את חלקי הזחל המטופלים לתוכו לא יעמוד בלחץ. בצה"ל ציינו כי מדובר באחד מכיווני החקירה, וכי ייתכן שסיבות אחרות הובילו לתוצאה הטראגית.

יצוין כי כתוצאה מהאסון החליטו במספר חטיבות חי"ר (חיל רגלים) בצה"ל לאסור על פריסות זחל, אלא אם כן מפקד הגדוד מאשר את הפריסה.

מצה"ל נמסר: "צה''ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. כמו כן, מיד לאחר האירוע מינה מפקד פיקוד צפון, אלוף אביב כוכבי, ועדת חקירה בראשות מפקד חטיבת כרמלי, אל"מ פיני יוסף, לתחקיר נסיבות האירוע. כשיתקבלו מסקנות התחקיר הן יילמדו, ובמידת הצורך יותאמו ההנחיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר