מנהרות ועמדות נסתרות

דיווחים בלבנון: כך חיזבאללה נערך לסבב לוחמה נוסף מול ישראל

מול נהריה ושלומי ובאזורים המשקיפים מלבנון על החוף הישראלי בצפון, נערך ארגון הטרור חיזבאללה עם מנהרות תקיפה אותן חפר בשנים האחרונות על אף האדמה ההררית הקשה (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90)

חיזבאללה נערך לאחרונה באופן משמעותי בגבול לבנון-ישראל, כך מדווחת העיתונות הלבנונית ביממה האחרונה. מדובר בעיקר בשטח שמול הישובים נהריה ושלומי ובאזורים המשקיפים על החוף.

לפי היומון הלבנוני אל-מסתקבל, "לחיזבאללה עמדות נסתרות וקדמיות על הגבול הבינלאומי עם ישראל כולל מנהרות אותן חפר לפני יותר מעשר שנים, בפרט באזור אל-לבונה מדרום לאל-נאקורה, המשקיפות על החוף הפלסטיני ועל היישובים הישראלים שלומי ונהריה".

יצויין, כי פעילותו זו של חיזבאללה, באזור דרום לבנון שמדרום לנהר הליטאני, היא הפרה בוטה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם.

גם בגרסה המקוונת של העיתון הלבנוני אל-ספיר פורסם מאמר ראשי, לרגל יום השנה ה-16 לנסיגת ישראל מדרום לבנון, בו הודגש כי "פעילי ההתנגדות עושים לילות כימים לאורך קו הגבול עם ישראל: מתצפתים, עושים הכנות וחופרים מנהרות המדירות שינה מעיני המתנחלים וחיילי האויב", לשון המאמר.

עד כה ההערכה הישראלית המקצועית, הצה"לית, באשר למנהרות תקיפה בגבול הצפוני, היא שהאדמה הקשה בצפון והמרחקים ששם מפחיתים את החשש למנהרות כמו בגבול הדרומי עם עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר