כוננות גבוהה

המשטרה נערכת לעימותים סביב הר הבית

למרות הסרת כל אמצעי הבידוק מהכניסות להר הבית ממשיכים הפורעים המוסלמים להפר את הסדר ולהתסיס את הרוחות. כוחות משטרה כבדים בבירה ישמרו על הסדר (ביטחון)

כוחות המשטרה עוצרים פורע בשער האריות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשל אירועי אתמול והמהומות הקשות בהר הבית מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, החליט בתום הערכת מצב שהתקיימה הלילה (ו') כי יוגבל גיל הכניסה לעיר העתיקה ולהר הבית לגברים מגיל 50 ומעלה בניסיון למנוע הפרות סדר אלימות. לנשים תותר הכניסה בכל גיל.

ההחלטה התקבלה כאמור, בצל הפרות הסדר האלימות שהתרחשו בימים האחרונים וגם אתמול, למרות הסרת כל אמצעי האבטחה שהוקמו בעקבות הפיגוע בהר לפני שבועיים, ולאור מידע שהתקבל במשטרה מצד גורמים קיצוניים להפר את הסדר ולסכן את שלום הציבורי. כמו כן, הוחלט על סגירת רחוב סולטן סולימאן ואגן העיר העתיקה לתנועת כלי רכב.

"לא נאפשר לאף גורם קיצוני או מתסיס לפגוע בערכים אלו ובמימושם", אמרו במשטרה. "הר הבית, ככל המקומות הקדושים, פתוח ובטוח בהתאם לסטטוס-קוו במקום. המשטרה מצפה מגורמי הנהגה ואישי ציבור לפנות לאנשיהם ולהוקיע ביטויי ומעשי הסתה ואלימות, ומצפים ביתר שאת בעת הזו, כי יגלו אחריות יתירה ויפעלו להרגעת הרוחות".

אמש, עם סיום תפילת הערב בהר הבית ופיזור המתפללים, הבחינו כוחות המשטרה המוצבים על ההר כי כמה עשרות צעירים התבצרו במסגד ולא נשמעו להוראות השוטרים לעזוב את שטח ההר כמקובל בסיום התפילה.

נעשו מספר ניסיונות באמצעות הוואקף לקרוא לצעירים לצאת מהמסגד, משלא נענו, נעשו ניסיונות נוספים במהלכם כרזו גם כוחות המשטרה לצעירים להישמע להוראות המשטרה ולצאת מהמסגד. בשלב זה נעלו הצעירים את דלתות המסגד וסרבו לצאת.

על מנת למנוע הסלמה וכחלק מהיערכות המשטרה לתפילות יום השישי והכוונה להגביל את גיל הנכנסים, נכנסו כוחות המשטרה אל המסגד בו התבצרו הצעירים ופעלו להוצאתם. מספר צעירים שהפרו את הסדר והתעמתו עם השוטרים נעצרו והועברו לחקירה.

בקרב הפלסטינים נפתח ה"תיאבון" בשל כניעת ישראל בנושא אמצעי הבידוק דבר שהתבטא בדברי שר הווקף של הממשלה הפלסטינית ברמאללה יוסף אדעיס שקרא למתפללים להגיע בהמוניהם לתפילות הצהריים היום במסגד אל אקצה. הוא הסביר זאת בכך ששלב אחד הסתיים וכעת מגיע השלב השני שהוא ביסוס ההישגים בשטח.

עימותים צפויים גם בכפרים של מזרח ירושלים כמו ראס אל-עמוד, סילוואן ומחנה הפליטים שועפאט. מעבר לירושלים צפויות הפגנות גם במוקדים שונים ביהודה ושומרון כמו במעבר קלנדיה, אבו דיס, אזור קבר רחל, כפר קדום ובמוקדים נוספים.

כהכנה לקראת האירועים, לקראת סוף השבוע עיבו בצה"ל את כוחות התגבור באוגדת איו"ש בגדוד נוסף, שישי במספר, שיפעל במוקדי החיכוך וסביב היישובים. במקביל, הכתר שהוטל בשבת על הכפר קובאר שממנו יצא המחבל לפגע בחלמיש נמשך, אך הפך ל"כתר נושם", כלומר ניתן להיכנס לכפר ולצאת ממנו לאחר בידוק.

במהומות הקשות שפרצו אתמול במתחם ההר נפצעו עשרות (113 בני אדם, לטענת הסהר האדום הפלסטיני) פורעים פלסטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר