גדוד מילואים חרדי ראשון

מילואימניקים חרדים: "סרוב פקודה? אין על מה לדבר"

חברים בגדוד המילואים החרדי הראשון שיוצא לדרך בשבוע הקרוב אומרים נחרצות: "לרוב המילואימניקים יגדלו שערות על היד לפני שהם יסרבו פקודה, ולא משנה אם זה יישובים או שבת". כל הפרטים על "נצח ישראל", הגדוד היחיד שהפקודות בו ניתנות באידיש (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

"נצח ישראל". זה שמו של גדוד המילואים החרדי הראשון, שיצא לדרך בחודשים האחרונים. מאות חרדים ששרתו בנח"ל החרדי, הצטרפו השבוע לגדוד המילואים החרדי הראשון והתגייסו לשרות מילואים פעיל.

ב"ידיעות אחרונות" דווח הבוקר כי מאז שנפוצה השמועה על הקמת גדוד המהדרין, נרשמה הענות גבוהה במגזר החרדי. "עד עתה לא היה לנו אפשרות לשרת במילואים בצורה המתאימה לרוח היהדות", הסבירו אחדים מהם.

וכשאומרים מהדרין, מתכוונים לתפילות שלוש פעמים ביום, מזון כשר למהדרין, ולעיתים התרגילים מועברים בשפת האידיש.

יעקב נחמני, אברך כולל תושב ירושלים, מסביר: "יש פה אחווה כמו בכל מקום אחר. אבל בערבי הגדוד לא יראו טלויזיה או סרטים, אלא ינצלו זאת לאירועים שישלבו הנאה עם תכנים תורניים".

האימונים עצמם החלו השבוע לאחר תום קורס הכשרת המפקדים. השרות עצמו יתבצע ככל הנראה בגזרת יהודה ושומרון.

ומה בעניין הנושא הבוער בצה"ל, סרוב פקודה? יעקב פרבר, אברך ליטאי מבני-ברק אומר נחרצות: "לרוב המילואימניקים יגדלו שערות על היד לפני שהם יסרבו פקודה, ולא משנה אם זה יישובים או שבת. למי שבא לפה צה"ל הוא קדוש, ואנשים שמגיעים לכאן באים לתרום מכל הלב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר