מהיום: מטוסים תוצרת ישראל - תוקפים באפגניסטן

משרד ההגנה האוסטרלי שקנה את המטוסים ללא טייס מתוצרת התעשייה האווירית דיווח כי "מל"טי "הרון" רשמו הצלחות כבר ביום הראשון לנוכחותם המבצעית

יוני גבאי | כיכר השבת |

המטוסים ללא טייס (מל"ט) מסוג "הרון" מתוצרת התעשייה האווירית של ישראל, החלו היום בפעילות מבצעית באפגניסטן בשירות חיל האוויר האוסטרלי. כך מסר משרד ההגנה האוסטרלי. המל"טים יספקו בעיקר מודיעין מדויק על מטרות שונות בדרום אפגניסטן. בהודעה נאמר כי "למל"ט ה"הרון" יכולת טכנולוגית מתקדמת שתספק למפקדים על הקרקע מודיעין מבצעי בזמן אמת שיסייע בהגנה על הכוחות האוסטרלים הפועלים באפגניסטן במסגרת כוחות מערביים אחרים".

עד כה ביצעו מל"טי התעשייה האווירית של ישראל למעלה מ- 5000 שעות תעסוקה מבצעית באפגניסטן בשירות 4 חילות אוויר שונים של כוחות קואליציה מערביים הפועלים באזור- קנדה, ספרד, צרפת, אוסטרליה.

בקרוב ייכנס ה"הרון" לפעילות מבצעית באפגניסטן גם בשירות חיל האוויר הגרמני.

ה"הרון" הינו מל"ט למשימות ארוכות בגובה רב ןמסוגל לשהות באוויר למעלה מ- 30 שעות. תקרת הטיסה שלו למעלה מ- 30 אלף רגל והוא בעל כושר נשיאה של כ- 250 ק"ג של מטע"דים (מטען ייעודי) לשימושים שונים. ל"הרון" מוטת כנפיים של 16.6 מטר, משקל המראה של 1200 ק"ג, טווח פעולה של מאות קילומטרים, יכולת פעולה בכל מזג אוויר, ויכולת המראה, נחיתה וטיסה אוטומטיות.

מל"ט ה"הרון" בטיסה (צילום: צבא אוסטרליה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר