פרסום ראשון

צה"ל החליט: גדר ההפרדה תוסט סמוך למודיעין עילית

בלעדי: כמעט שנתיים אחרי פסיקת בג"ץ כנגד הקמת גדר ההפרדה על האדמות הערביות, החליט צה"ל על התוואי החלופי. מעתה תעבור גדר ההפרדה בסמוך למודיעין עילית, מה שימנע הרחבת העיר בעתיד. העבודות בשטח יחלו כבר בימים הקרובים. כל הפרטים (צבא וביטחון)

דוד כהן | כיכר השבת |
(פלאש 90)

אחרי אין ספור מאבקים, הפגנות וממטרי אבנים שמיידים התושבים הפלסטינים המתגוררים בכפרים הסמוכים לגדר ההפרדה, זו הסמוכה לעיר מודיעין עילית, צפוי בימים הקרובים שינוי, אלא שאין המדובר בשינוי שייטיב עם תושביה של מודיעין עילית.

הגזרה הזו, הינה הגזרה הלוהטת ביותר ביו"ש. הכפר הסמוך בילעין, מהוה אבן שואבת לאין ספור אנשי שמאל ומפגינים מבין תושבי הכפר ומחוצה לו, אלו מתקבצים בסמוך לגדר ומפגינים שם מידי יום שישי. אלא שכאמור בימים הקרובים צפוי שינוי דרמטי, מה שאולי יביא את קץ ההפגנות במקום.

המקום הזה מצוי, לא הרחק ממודיעין עילית, בסמוך לשכונת חפציבה ונושק לנחל מודיעין. שטח המריבה הזה ראה לא מעט מאבקים ועימותים. בעיקר כאמור המדובר בימי שישי הידועים לשמצה.

אלא שכעת החליט צה"ל, כי השינוי שדרש בג"ץ, זה שימנע את מעבר הגדר על אדמות החקלאים הפלסטינים, יהיה שינוי שיבוא על חשבון הישוב מודיעין עילית. בתוך כשבועיים צפויים הטרקטורים לעלות על השטח, ולהסיט את גדר ההפרדה עמוק אל עבר העיר מודיעין עילית.

כמה קרוב למודיעין עילית תעבור הגדר? על פי הדיווחים שבידנו, המדובר בעשרות מטרים בלבד מגבולות הישוב, מה שיציב את העיר החרדית השלישית בגודלה כמטחווי אבן מהשטח הפלסטיני, צעד שמעבר למשמעותו הביטחונית, גם סותם את הגולל על אפשרות להתפתחותה של העיר לשטחים הללו. שטחים שבהחלט הופיעו בתכניותיהם של קברניטי העיר.

מדובר בהחלטה המהווה מכה קשה לתושבי מודיעין עילית, ולא פחות מכך - תמרור אזהרה נוקב לקברניטיה, אלו שנרדמו מסתבר בשמירה, ומתעוררים כעת לשמע המציאות החדשה שתיפול על ראשם. ככל הנראה מאוחר מדי. בעבודה נכונה ומוקדמת היה ניתן אולי למנוע זאת, או לפחות לצמצם את הנזק.

כיצד ישפיע הצעד על מחירי הדירות בעיר? צבי גולובנציץ מבעלי תיווך הצבי אומר ל"כיכר השבת" כי בעקבות ישום החלטת בג"ץ מחירי הדירות בעיר צפויים לעלות כלפי מעלה, לדבריו, זוג שחושב לרכוש דירה כדאי שימהר לפני שהמחירים יעלו.

מנגד אומרים אנשי מקצוע המקורבים לנושא, כי להחלטה עלולה להיות גם השפעה הפוכה, זאת בעקבות הפיכתה הרשמית של מודיעין עילית להתנחלות. מה שעשוי להביא לצניחת מחירים, בעקבות מיקומה הברור ביו"ש, וסתימת הגולל על התפתחות עתידית משמעותית של העיר.

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר הורה הרה"ג רבי מנחם מנדל הגר לחסידיו "אין לרכוש דירות במודיעין עילית, ומי שביכולתו לעזוב - שיעזוב".

הדברים נאמרו בפני משלחת מקרב משפחות מבני קהילתו המתגוררים באחוזת ברכפלד במודיעין עילית. את דבריו נימק הגר"מ הגר, כי "לנוכח ההקפאה המוחלטת השוררת בערים החרדיות, אפסה התקווה להתפתחות הערים, ומשכך אין טעם להשקיע בהקמת קהילה מקומית".

הגר"מ הגר גם הוסיף, כי "בעבר סיפרו לציבור החרדי, כי מודיעין עילית אינה נחשבת כעיר השוכנת ממעבר לקו הירוק, זאת בכל הכרוך לעתידה בהיבט הלאומי. אולם מסתבר שטעינו, ההקפאה חלה גם על העיר הזו, ולא ניתן לבנות בה עוד, כאשר אפילו רשיונות למבני ציבור אינם מוענקים בקלות".

"גם אם נשיא ארה"ב ברק אובמה יבטיח כי לעולם לא יפנו את העיר" המשיך הגר"מ לחרוץ, "אינני מאמין בו. לאף אחד אין ערובה כי לא תהיה ביום מן הימים כמו גוש קטיף, גם אבי כ"ק האדמו"ר מויזניץ לא הביע התלהבות יתרה מעולם ממגורים באזור המוגדר כשטחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר