הפלת המטוס

טייס ונווט ה-F16 משחזרים: שמענו את הפיצוץ, קיבלנו החלטה תוך שניות

יממה לאחר הפלת מטוס ה-F16 על ידי טיל נ"מ סורי, הטייס והנווט משחזרים את הרגעים הדרמטיים בתא הטייס והנטישה בגובה 14 אלף רגל. "הנטישה הייתה ממש מיידית" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90 )

יממה לאחר הפלת מטוס ה-F16 על ידי טיל נ"מ סורי, הטייס והנווט משחזרים הערב (ראשון) את הרגעים הדרמטיים בתא הטייס והנטישה בגובה 14 אלף רגל.

במהלך השחזור, שנחשף הערב בחברת החדשות, סיפרו השניים: "(שמענו) פיצוץ והבנה שנפגענו, זו תחושה מאוד לא נוחה, אובדן השליטה. הנטישה היא ממש מיידית. אין כאן תהליך ארוך וגם אין זמן. שניות בודדות. ההבנה שחייבים למהר ולנטוש, גם כתוצאה מהפגיעה בנו הפיזית וגם כתוצאה מהפגיעה במטוס שהפסיק לתפקד".

עוד עולה מהשחזור של השניים: "למרות הפיצוץ העז, לא היו צעקות בקוקפיט. יש פה גם מזל, פיצוץ הטיל בסמוך למטוס ועוצמת הפיצוץ הייתה יכולה להרוג אותנו. הטיל התפוצץ במרחק מסוים מהמטוס והרסס שלו עשו נזק מספיק גדול למטוס".

הטייס (משמאל) והנווט, היום (לע"מ)

"ההחלטה לנטוש הייתה בתוך שניות" מספרים הטייס והנווט: "תיאמנו בינינו את הנטישה. מהכנה לנטישה מבחינת מצב הישיבה של הטייס, הוא היה בהכרה. הצמדת הידיים שלא ניפגע בנטישה עצמה. חוזרים על פקודות בקשר הפנימי ואז הפעלת כיסא המפלט".

רגע ההתרסקות (צילום: מצלמות אבטחה / ynet)

"אתה תלוי על מצנח בגובה 14 אלף רגל" מסבירים השניים: "יש לך כמה דקות ארוכות עד שאתה מגיע לקרקע, ומיד מתחיל נוהל של דיווח בקשר. על ערוץ החירום של חיל האוויר. כל מטוסי החיל מאזינים לנו, גם הבקר על הקרקע. הגובה בו נטשנו, המיקום המדויק ומצבנו הרפואי. כדי שמסוק החילוץ יחבור אלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר