פורש ומזהיר

אלוף פיקוד הדרום: "להיות ערוכים להסלמה"

האלוף שכיהן בעבר כמזכירו הצבאי של נתניהו, ובתקופתו החל פרויקט הקמת המכשול התת-קרקעי נגד מנהרות הטרור, שרבות מהן אף הושמדו, פורש מתפקידו - ומתריע (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
האלוף בגבול עזה (צילום: דובר צה"ל)

"האיום עדיין לא תם ויש להעצים את המלאכה", אמר היום (רביעי) מפקד פיקוד דרום היוצא אלוף אייל זמיר, בטקס חילופי המפקדים בגזרה, והוסיף: "עלינו להיות ערוכים להסלמה, להפיק לקחים ולמצוא פתרון הולם גם לעפיפוני הטרור".

לדבריו, "דפוס הפעולה הטרוריסטי בגבול עזה יוכרע בנחישות. אם נידרש, נפעיל את מלוא עוצמתנו. השקט הביטחוני הוא קודם כל אינטרס של תושבי הרצועה, שסובלים תחת שלטון חמאס. האחריות על התוצאות היא על ראשו של חמאס. לכל הגורמים שמנסים לשלול מאיתנו את הלגיטימציה - נמשיך לפעול על אפכם וחמתכם".

יצוין, כי טקס חילופי המפקדים בפיקוד דרום, אליו נכנס כעת אלוף הרצי הלוי שכבר סיים את תפקידו כראש אמ"ן, נדחה בארבעה ימים בעקבות האירועים הביטחוניים בדרום, בשבוע שעבר, שכללו ירי מטחי רקטות נרחבים, המשמעותיים ביותר מאז מבצע צוק איתן לפני ארבע שנים.

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, אמר בנאומו בטקס החילופים: "צה"ל נמצא בהיערכות מורחבת מול רצועת עזה. בשבועות האחרונים התמודד פיקוד הדרום מול מגוון רחב של מתקפות טרור. עלינו למצוא פתרונות לכל סוג של איום. כארבע שנים אחרי צוק איתן המשימה לא הושלמה - היא תושלם רק לאחר השבת הדר גולדין ואורון שאול ז"ל לקבר ישראל".

גורמים יודעי דבר בצה"ל מציינים, כי אלוף זמיר ממתין להחלטת איזנקוט אם למנותו לתפקיד סגן הרמטכ"ל הבא, אחרי שתסתיים כהונת אביב כוכבי, ואם לא כך יקרה, והוא אף לא ימונה לפקד על אחד מהאגפים הבכירים בצבא, הוא צפוי לפרוש לחיים האזרחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר