צעד חריג

חוששת מאיראן: ישראל ממגנת את כורי הגרעין בדימונה

הוועדה לאנרגיה אטומית החלה לאחרונה בהליך מיגון כורי הגרעין בדימונה ובנחל שורק. החשש: איראן וחיזבאללה יצליחו לפגוע בכורים, מה שלא יסכן את ישראל אך יהווה הישג תודעתי (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכור הגרעיני בדימונה (צילומסך, מתוך google maps)

בישראל לא לוקחים סיכון, ומחשש שאיראן וחיזבאללה יצליחו לפגוע בכורי הגרעין, הוועדה לאנרגיה אטומית נוקטת בימים אלו באמצעים למיגון הכורים בדימונה ובנח שורק.

על פי הדיווח של העיתונאי חיים לוינסון ב'הארץ', תרחיש של פגיעה בכורים הוא הסכנה הגדולה ביותר בכל הקשור לכורי הגרעין. רק באחרונה ערכה הוועדה תרגיל נרחב שדימה פגיעה של טילים באחד הכורים וכלל פינוי עובדים ופעולות למניעת דליפה של חומר רדיואקטיבי.

על פי הדיווח ב'הארץ': "בוועדה סבורים כי פגיעה בכור גרעיני תהווה הישג תודעתי ניכר לאיראן או לחיזבאללה, אבל לא תסכן את שלומם של תושבי ישראל. לשם דוגמה אמר בכיר בוועדה, שהמטה שלה עבר באחרונה מרמת אביב ליד הכור בשורק, כי גם אם הכור ייפגע מטיל יהיו עובדי המטה בטוחים. עם זאת, בוועדה מודעים לכך שפגיעה בכור גרעיני תיצור חרדה בציבור, ונערכים להסביר את המצב לאשורו".

לפני כשנה איים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ואמר: "אנחנו מקווים שהם יבחנואת העברת הכור הגרעיני בדימונה כיוון שהוא מסוכן יותר וצריך לטפל בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר