תקיפות בעזה; 100 רקטות לישראל

רקטה התפוצצה סמוך לבית כנסת: חיל האוויר תוקף בעזה

הסלמה חסרת תקדים: כ-100 רקטות שוגרו בשעות האחרונות לעבר ישראל • רקטה התפוצצה סמוך לבית כנסת בשדרות, ורקטה נוספת התפוצצה בחצר בית, 4 נפצעו • צה"ל הפציץ בעזה (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דוברות משטרה ו-ynet)

הסלמה חסרת תקדים בדרום: רקטה התפוצצה בשעות הצהריים (שבת קודש) בסמוך לבית משפחה בעיר שדרות, כתוצאה מהנפילה ארבע נפצעו באורח קל. רקטה נוספת התפוצצה סמוך לבית כנסת, בחסדי ה' לא היו נפגעים.

במקביל, חיל האוויר הישראלי תקף מבנה רב קומות במחנה הפליטים שאטי ברצועת עזה, ששימש כמחנה אימונים של ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, עשרות אזעקות נשמעו בדרום הארץ מאז שעות הצהריים המוקדמות ועד לצאת השבת. ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים מאז שעות הלילה התייעצויות ביטחוניות.

זירת הנפילה בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)

בצה"ל עדכנו כי מהשעה 15:00 זוהו כ-100 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל בהובלת ארגון הטרור חמאס, כ-20 מהם יורטו על-ידי כיפת ברזל, וכ-73 נפלו בשטחים פתוחים.

כמו כן נמסר כי "במהלך היום, תקף צה"ל עשרות מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס בשטח רצועת עזה, בהן בניין ששימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של ארגון הטרור חמאס תחתיו נחפרה מנהרת טרור, שתי מנהרות טרור נוספות, מפקדת גדוד חמאס בבית להיא וכן עשרות יעדי טרור במתחמים צבאים".

התקיפות בעזה (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל הפנו אצבע מאשימה לחמאס ומסרו כי "ארגון הטרור חמאס הוא האחראי על כל המתבצע מרצועת עזה וממנה והוא שנושא באחראיות למצב. צה"ל ערוך למגוון תרחישים שילכו ויתעצמו על-פי הערכת המצב והצורך המבצעי. צה"ל נחוש להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "נרחיב את התגובה ככל שיידרש. אם חמאס לא יבין את המסר היום - הוא יבין את זה מחר".

מאור ברדה, תושב שדרות המתגורר מעל בית הכנסת שסמוך אליו נפלה הרקטה, סיפר: "הייתי בבית עם החבר'ה. פתאום היה צבע אדום - עוד לא הספקנו לעבור את הכניסה ושמענו שריקה מטורפת ואחריה בום. הסתכלתי מהחלון והבנתי שהקסאם נפל למטה.

"ראיתי המון ילדים מבוהלים בכל האזור סביב בית הכנסת. נשכבתי מעל אחת הילדות. הייתה חרדה גדולה - האימהות בוכות וצורחות. אחרי הנפילה הייתה אזעקה נוספת וראינו את היירוט של הטיל השני. אני גר כבר עשר שנים בשדרות, עברתי את כל המלחמות שהיו בתקופה הזו. השגרה הזו שאנחנו חיים בה בדרום ובעוטף עזה - אי אפשר לחיות ככה. אנשים לא יכולים לצאת מהבתים".

(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר