בישראל מודאגים

הערכות: רוסיה אחראית לשיבושים בנתב"ג

גורמים המעורבים בפרשת השיבושים המסתוריים במערכת הניווט בנתב"ג מעריכים כי הסיבה לאותם שיבושים היא מתקפה רוסית • גורם בטחוני בכיר מבקר באירופה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

גורמים המעורבים בפרשת השיבושים המסתוריים במערכת הניווט בנתב"ג מעריכים הבוקר (חמישי) כי הסיבה לאותם שיבושים היא מתקפה עויינת של רוסיה. גורם בטחוני ישראל בכיר יצא לאירופה.

רשות שדות התעופה הודיעה אתמול, כי מזה שלושה שבועות טייסים המנסים לנחות בנתב״ג נתקלים בשיבושים מסתוריים במערכת הניווט במטוס.

על פי הדיווח של אליאב בטיטו בגל"צ, גורמים בכירים המעורבים בפרשה מעריכים שהסיבה לאותם שיבושים היא מתקפה עויינת של רוסיה. עוד דווח כי במסגרת הנסיונות לפתור את הסוגייה, בימים אלו נמצא גורם בטחוני ישראלי בכיר באירופה. שם הוא נפגש עם גורמים אמריקניים, כדי לדון בין היתר בנושא השיבושים.

נחיתת חירום בנתב"ג

מרשות שדות התעופה נמסר בקשר לשיבושים: "בעקבות ההפרעות בוצעו שינויים בחלקמתהליכי הכניסה לנחיתה והוא נעשה באמצעי הבטוח והמקצועי אשר בשימוש יום יומי בשדות תעופה בעולם (הליך ה-ILS) ובישראל בפרט.

|פקחי נמל התעופה בן גוריון מבצעים כל העת ליווי מלא של המטוסים הממריאים והנוחתים ובשום שלב לא היה אירוע בטיחותי הנוגע להפרעת ה GPS בהקשר דיוק הניווט ונתיבי הטיסה. מהיום הראשון שהופיעה ההפרעה פועלים כלל הגורמים בישראל כדי להביא לפיתרון ההפרעה ולמצוא את מקור הבעיה".

מצה"ל נמסר: "מדובר באירוע בתווך האזרחי, אשר צה״ל מסייע בו באמצעים טכנולוגיים, על מנת לאפשר את חופש הפעולה במרחב האווירי של מדינת ישראל. בנקודת הזמן הנוכחית, אין לאירוע זה השפעה על פעילותו של צה"ל. צה"ל פועל כל העת לשימור חופש הפעולה והעליונות המבצעית במרחב הספקטרום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר