מתחמם בגזרה הביטחונית

המתיחות בגבול הצפון: ירי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל

ירי נ"ט בוצע משטח לבנון לתוך שטח ישראל. מוקדם יותר היום, סגר צה"ל כבישים באזור הצפון והתושבים מדווחים על שינוע טנקים, מטוסים ומסוקים. שריפות בהר דב בשל פעילות צה"ל (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גבול הצפון, היום (צילום ערבי מתוך טוויטר. וידאו: חדשות בזמן)

המתיחות הביטחונית בגבול הצפון נמשכת. דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר בוצע ירי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב אביבים. מדובר בהודעה ראשונית. הפרטים בבדיקה.

מוקדם יותר היום, דיווחו תושבים על חסימות כבישים, על שינוע של טנקים לעבר הגבול ועל תנועה ערה של מטוסים ומסוקים צבאיים בשמיים.

רשת "אל-מנאר" הלבנונית, המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, דיווחה בצהריים כי צה"ל ירה פגזים והטיל חומרי בעירה על חורשות באזור - מה שגרם לשריפות באזור הר דב.

בהודעה רשמית של צבא לבנון נמסר כי "רחפן ישראלי נכנס למרחב האווירי של לבנון בשעה 11:15 באזור חוות בסטרה (אזור הר דב) והטיל חומרי בעירה על העצים באזור, מה שגרם לשריפה. אנחנו עוקבים אחר ההפרה הישראלית בתיאום עם כוחות האו"ם בלבנון".

דובר צה"ל מסר בתגובה לדיווחים בלבנון: "לפני זמן קצר פרצו שריפות במרחב הגבול עם לבנון. מקור השריפות בפעילות כוחותינו במרחב".

במוצאי השבת עדכן דובר צה"ל כי בשבוע החולף שיפרו כוחות צה"ל, בהם כוחות יבשה, אוויר, ים ומודיעין את מוכנותם למגוון תרחישים במרחב פיקוד הצפון ועוצבת הגליל.

(צילום: דובר צה"ל)

במסגרת הערכת המצב הוחלט על דחיית התרגיל הצה"לי שתוכנן למחצית השנייה של השבוע, ואנשי המילואים שהוזמנו לתרגיל קיבלו הודעה על מועדי התייצבותם המעודכנים.

כמו כן, החליט ראש המטה-הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, כי דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, שמועד החלפתו תוכנן ליום שלישי הקרוב, יישאר בתפקידו בעת הזו, ומועד החלפתו עם תת-אלוף הדי זילברמן יקבע בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר