גורם ביטחוני ישראלי:

"התקיפה על האונייה הישראלית היתה תגובה לפעילות חשאית שלנו"

בתדרוך שערכו גורמי ביטחון בכירים נחשף, כי לאחרונה ביצעה ישראל פעולה חשאית, והיא שהובילה למתקפה של איראן על האוניה במפרץ. לדבריהם, על חיסולי הבכירים מתוכננת נקמה אחרת (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זירת התקיפה על האונייה (צילום: רשת 'אל-מיאדין')

גורם ביטחוני בכיר חושף היום (שני), כי התקיפה על האונייה שבבעלות ישראלית במפרץ עומאן, המיוחסת לאיראן למרות הכחשותיה, התבצעה בתגובה לפעולה חשאית ישראלית ולא כתגובה לחיסולו של מוחסן פחריזאדה, 'אבי תכנית הגרעין' האיראנית.

לדבריו, שצוטטו באתר 'וואלה', בשנה האחרונה נרשמו ניסיונות של איראן להוציא לפועל מספר פיגועים, בהם הפיצוץ סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי שבהודו, אך אלו שובשו על ידי ישראל.

באשר לתגובה על חיסולם של מפקד 'כח קודס' סולימאני בידי ארה"ב ושל פחריזאדה (שיוחסה לישראל), אומר גורם בכיר אחר במערכת הביטחון, כי ההערכה היא ש'משמרות המהפכה' עדיין מתכוונות לנקום.

הוגם הסביר: "יש כעס עצום, כמעט בלתי נשלט, של מפקדים בכירים, ובהם של מפקד כח קודס הנוכחי אסמאעיל קאני, משום שהאובדן של סולימאני, לו אין תחליף, ממשיך ללוות את הכוחות".

מפקד כח קודס, וחיסולו (צילום: תקשורת ערבית, רשתות חברתיות)

"חסרונו של סולימאני מורגש היטב בשגרת היום יום באיראן", המשיך הגורם הישראלי, "והחלל שנותר הוא ברור. קאני הוא בין אלו שדוחפים לנקמה, ולבצע אותה באופן כזה שתהדהד, אך לא תגבה מהם מחיר ישיר".

את אופן הפעולה של סולימאני, תיאר גורם ביטחוני אחר: "הוא החזיק ברשימה אישית שכללה את מכלול המהלכים, ההתארגנויות, האישים, חלוקה לאזורים גיאוגרפיים וכמה כסף חייבים לכל גורם וגורם בשטח".

"בנוסף, גדולתו היתה בקרבה למנהיג העליון חמינאי; הוא היה מקיש בדלת הלשכה שלו ללא התראה, מסוגל לשבת עמו לרבע שעה כדי לדון על תהליך מסוים ולקבל ממנו אישור מתאים לכך. אין לו תחליף, ולכן המכה היא גדולה מבחינת האיראנים - וגם הנקמה תהיה בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר