המתיחות נמשכת

המצוד נמשך: אלפי לוחמים הגיעו לתגבור מחשש להסלמה

לאור המצוד אחר ששת המחבלים הנמלטים וההערכה כי המצוד יכול להימשך עוד זמן רב, החליטו במערכת הביטחון להביא יותר מאלף חיילי תגבור מיו"ש מיחידות שונות כדי לסייע במרדף (ביטחון)

מתפרעים בחברון (צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90)

לאור המצוד אחר ששת המחבלים הנמלטים וההערכה כי המצוד יכול להימשך עוד זמן רב, החליטו במערכת הביטחון להביא יותר מאלף חיילי תגבור מיו"ש מיחידות שונות כדי לסייע במרדף. כמו כן ישנו חשש להתלקחות והסלמה בשל האירועים ובצה"ל נערכים גם לתרחישים כאלה.

ההערכות כעת שלפחות חלק מהמחבלים הנמלטים עברו כבר לצפון השומרון ומאמצי החיפוש מתמקדים גם שם וההערכה שהם קיבלו סיוע רב בחוץ כדי להיעלם.

בשל המתיחות הרבה והפרות הסדר שהחלו בימים אחרונים במוקדים שונים ביו"ש הוחלט בצה"ל גם על עוצר יציאות לכל הלוחמים באוגדת איו"ש, מדרום הר חברון ועד לגזרת ג'נין. החשש הוא שההתפרעויות שבינתיים נערכות עם כמה מאות מחבלים יתפתחו ויסלימו אם המחבלים הנמלטים יתפסו או יהרגו במהלך המצוד.

בארגוני הטרור מנצלים את המצב הנפיץ והחמאס קרא אתמול לפלסטינים לצאת ליום זעם ולהתפרע סמוך לכוחות הביטחון במחאה על הסנקציות שהוטלו על בתי הכלא הביטחוניים.

בשל המצב, כ-200 לוחמי תגבור נפרסו במספר מוקדים לאורך כ-120 ק"מ בקו תפר, שחלקו פרוץ בין צפון השומרון לאזור הגלבוע. הפעילות שם גלויה וסמויה, מסביב לשעון, במטרה לאכוף את הסגר על הגדה שהוארך, וגם לשבש מעבר דרומה לשטחי הגדה של מי מהמחבלים שעוד נותר בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר