מלחמה נגד חיזבאללה

תרגיל העורף הלאומי יצא לדרך; כל הפרטים

מלחמה נגד חיזבאללה וירי איראני על ישראל; פינוי תושבים, פיזור הפרות סדר של ערבים והתמודדות עם מתקפות סייבר וירי טילים; כל מה שצפוי להתרחש בתרגיל הגדול (אקטואליה)

תרגיל צה"לי. ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)

מערכת הביטחון תחל הבוקר (ראשון) בתרגיל העורף הגדול במסגרת "שבוע העורף הלאומי", במסגרתו יתורגלו שורת מצבי חירום קיצוניים, בהם מלחמה נגד חיזבאללה וירי איראני על ישראל.

התרגיל, יימשך לאורך כל השבוע ויכלול את השתתפותם של אלפי חיילים לצד מעורבות גופי הממשלה הרלוונטיים. בין היתר יתורגל פינוי תושבים, פיזור הפרות סדר של ערבים והתמודדות עם מתקפות סייבר וירי טילים.

בפעם הראשונה תתרגל מנהלת משותפת של רשות החירום הלאומית (רח"ל) ופיקוד העורף (פקע"ר), יחד עם משטרת ישראל, כיבוי אש ומד"א לצד כלל משרדי הממשלה.

מבחינת צה"ל, התרגיל ייערך לאחר מספר ימים בו המשרד לביטחון פנים מתרגל בשיתוף משטרת ישראל אירועים בזירת הפנים.

בתרגיל ייבחנו האתגרים, סוגיית החימושים המדוייקים, ההשפעה על רציפות התפקוד ורכיבים בעולמות ההתרעה. כמו כן ייבדוק עומס על בתי החולים בגזרה הצפונית - בבתי החולים ייערך תרגיל שכולל נפגעים (חיילים ידמו פצועים), בצורת פינוי רכוב ומוסק. יתורגל תהליך הקליטה בבתי החולים במרכז הארץ - מהפינוי ועד הקליטה. תרגול זה מתבצע לאור ההבנה כי בתרחישי אמת יקלטו נפגעים רבים, גם אזרחים וגם כוחות צבא.

בנוסף, ייבדק מימוש לקחי 'שומר החומות', לאחר שבצה"ל בוצע תהליך למידה מאוד משמעותי עם הרבה מאוד תחקירים, התרגיל הולך לבחון את מימוש הלקחים. וכן יתבצע תרגול הטמעת הלקחים של 'שומר החומות' מבחינת ההתרעה, וכן אל מול פיצול אזורי ההתרעה. תרגול כלל הפלטפורמות של פקע"ר, החל מהצופר האישי (אפליקציה), דרך פורטל החירום וכלל המרכיבים השונים.

התרגיל ביום שלישי

תרגול 'מרחק בטוח' בכפר יובל ובאביבים - תרגיל פינוי וקליטה של אזרחים בעת חירום אשר יפונו על ידי חטיבת החילוץ וההדרכה.

תרגול אירוע חומרים מנטרלים - תרגול של התמודדות עם נשק כימי.

פינוי מוסד לאוכלוסייה מיוחדת - כחלק מהפקת הלקחים ממלחמת לבנון השניה, מחלקת רפואה של פיקוד העורף תתרגל יחד עם הגופים המקבילים אליה פינוי וקליטה של מוסד גריאטרי בקיבוץ דפנה.

וויסות שניוני - תרגיל פינוי בתי חולים, מחלקת רפואה של פיקוד העורף תתרגל תרגיל ראשוני מסוגו הנקרא 'ויסות שניוני'. בתי החולים בצפון הארץ יחד עם מחלקת הרפואה של פיקוד העורף יתרגלו מצב חירום בו יצטרכו בתי החולים בקו הגבול להתמודד עם מסות גדולות של פצועים אשר נפגעו בקרב וזקוקים לטיפול רפואי דחוף. על מנת לאפשר טיפול מיטבי לפצועים ובו בזמן להמשיך לטפל באלו הזקוקים לטיפול שגרתי, יתרגלו בתי החולים פינוי של כלל המטופלים לבתי חולים באזורים אחרים.

התרגיל ביום רביעי

תרגיל חומרים מסוכנים - מדמה פגיעת טיל במפעל שתוביל להתפרצות חומר רעיל במרחב. פיקוד העורף יתרגל עם כלל גורמי החירום את חסימת הדליפה ופינוי הנפגעים.

יחידת 'אגד השיטור' - תרגיל לוגיסטי, כהפקת לקחים משומר החומות וההתמודדות עם הפרות הסדר הוקמה יחידת 'אגד השיטור' - יחידה של שוטרים כתומים שבשעת חירום נקראים לדגל ונפרשים במרחב הצפון בכדי לעזור למשטרת ישראל בשיתוף המשטרה הצבאית במשימת הסדרת התנועה בעת ירי טילים ומצב חירום מתמשך.

התרעות במהלך התרגיל

במהלך התרגיל יופעלו התרעות ביישובים רבים ברחבי הארץ, ביום רביעי, הקרוב 3.11.2021. ההתרעות יופעלו בשעות 11:00-10:00 בבוקר - בעיקר ביישובים שזמן ההתגוננות (זמן כניסה למרחב המוגן) שלהם שונה לאחרונה, ובשעות 19:00-18:00 בערב - בערים שפוצלו למספר אזורי התרעה.

ההתרעות יופעלו בכלל אמצעי ההתרעה - צופרים, יישומון פיקוד העורף, פורטל החירום הלאומי, תחנות הרדיו, ערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט השונים.

התרעות בשעות 11:00-10:00:

  • 10:05 - כפר כמא, קריית ים, קריית אתא ואזור תעשייה כרמיאל.
  • 10:15 - עכו, יבניאל, כרמיאל, שפרעם, מגדל וקריית ביאליק.
  • 10:25 - עומר ולקייה - זמן ההתגוננות ביישובים אלו קוצר לדקה.
  • 10:35 - האון, תל קציר, מעגן, שער גולן, מסדה, מכללת כנרת ואזור תעשייה צמח (מועצה אזורית עמק הירדן) - זמן ההתגוננות ביישובים אלו הוארך ל-30 שניות.
  • 10:45 - גשור, נאות גולן, גבעת יואב-בני יהודה, כפר חרוב, מבוא חמה וחמת גדר (מועצה אזורית גולן), געתון, יחיעם ועברון (מועצה אזורית מטה אשר), עמיר, כפר סאלד, להבות הבשן, גונן ושמיר (מועצה אזורית גליל עליון), וכפר ורדים - זמן ההתגוננות ביישובים אלו הוארך ל-15 שניות.

התרעות בשעות 19:00-18:00:

  • 18:05 - ירושלים-צפון, אשקלון-צפון, פארק תעשיות פלמחים, רמת גן-מערב וחדרה-מערב,
  • 18:15 - ירושלים-מזרח, ירושלים-כפר עקב, אשקלון-דרום, הרצליה-מרכז וגליל ים, ראשון לציון-מזרח וחדרה-נווה חיים.
  • 18:25 - ירושלים-מרכז, אזור תעשייה צפוני אשקלון, ראשון לציון-מערב וחדרה-מרכז.
  • 18:35 - ירושלים-מערב, אזור תעשייה דרומי אשקלון, הרצליה-מערב, ונתניה-מערב.
  • 18:45 - ירושלים-דרום, אזור תעשייה עטרות, רמת גן-מזרח, נתניה-מזרח וחדרה-מזרח.

ביום רביעי הבא ייערך תרגיל המסכם את תרגיל העורף הלאומי, במסגרתו מחוז צפון בפיקוד העורף יקיים תרגיל חומרים מסוכנים במפעל "מילוטל" באזור התעשייתי לימן, תרגיל זה מתרגל שיתוף פעולה עם כלל ארגוני החירום (מד"א, משטרת ישראל וכב"ה), ונחשב לאחד התרגילים הגדולים שנעשו עם ארגוני החירום אי פעם. התרגיל מדמה פגיעת טיל במפעל תעשייתי שמכיל חומרים מסוכנים, פיצוץ של מיכל חומר מסוכן וההתמודדות עם הדליפה והפצועים. כחלק מהתרגיל יפונו פצועים מדומים לאמבולנסים, ייכנסו חיילים של חטיבת החילוץ עם חליפות מגן לתוך המפעל וידמו את ההתמודדות עם הדליפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר