הותר לפרסום

נכנס מעזה לטיפול רפואי - וריגל עבור חמאס

השב"כ התיר לפרסם כי תושב עזה שהוכנס לישראל לצורך טיפול רפואי, נכנס למעשה מתוך מטרה לרגל עבור ארגון הטרור חמאס, ואף הדליף למפקדיו בעזה מידע רב (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הותר לפרסום כי לפני קרוב לחודש נעצר תושב עזה בשנות העשרים לחייו, שנכנס לישראל באישור לצורך קבלת טיפול רפואי - ניצל זאת להמשך שהייה לא חוקית בישראל, ואף הדליף מידע לארגון הטרור חמאס.

בחקירה עולה כי בשנת 2009 גוייס לזרוע הצבאית של החמאס, ובמסגרת פעילותו בארגון לקח חלק בהכשרות ופעילויות צבאיות כנגד מדינת ישראל ואף פעל במסגרת מנגנון חשאי של הארגון.

פעילותו בחמאס והידע הרב לו נחשף הנדון הביאו לחקירה ייחודית אשר חשפה מודיעין רב אודות ארגון החמאס ובין היתר, אודות מיקומי מנהרות, מצבורי אמל"ח ואיתורים צבאיים מהם פועל הארגון.

עוד עלה בחקירה בשב״כ כי הוא ניצל את שהותו בישראל לטובת העברת מידע מודיעיני למפקדיו במנגנון הביטחון של חמאס, תוך כדי ניסיונות שלא צלחו לגיוס נוספים לפעילות טרור בהכוונת חמאס.

בימים הקורבים הפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

מהשב"כ נמסר כי "חקירה זו, אשר מתווספת לחקירות קודמות שבוצעו בתקופה האחרונה, חושפת פעם נוספת את הניצול הציני אותו עושה ארגון החמאס, ובתוך כך הבטכ"ל ומנגנוני הביטחון החשאיים שלה, תוך שימוש באישורים ההומניטריים הניתנים לתושבי עזה לטובת קידום פעילות טרור בישראל."

"יצוין כי אך לאחרונה הרחיבה ישראל באופן משמעותי את מספר היתרי הכניסה לישראל כחלק מהמאמץ לשיפור המצב הכלכלי אזרחי ברצועת עזה. שירות ביטחון כללי רואה בחומרה רבה כל אכוונה של פעילות טרור וריגול מרצועת עזה וימשיך לפעול יחד עם משטרת ישראל וצה"ל על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כל פעילות עוינת מצד ארגוני הטרור בעזה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר