פרשה ביטחונית חדשה

ארבעה תושבי הגליל חשודים בעבירות ריגול

המשטרה והשב"כ לכדו ארבעה ישראלים ערבים, מכפרים בצפון, בחשד שסייעו לארגון הטרור חזבאללה, בחסות המודיעין האיראני, שהתבקשו לבצע פעולות טרור, כגון חטיפה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דוברות השב"כ)

ארבעה תושבי הגליל, שגויסו והופעלו על ידי ארגון הטרור הלבנוני חזבאללה בסיוע המודיעין האיראני, נעצרו לפני כחודש ע"י המשטרה והשב"כ, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום.

מהודעות המשטרה והשב"כ עולה כי שניים מהחשודים נפגשו בטורקיה, עימה ישראל מחממת בימים אלו את היחסים, עם מבריחי נשק לבנונים - שפעלו מטעם החזבאללה מספר פעמים. הם התבקשו לבצע הברחות נשק לתוך שטח ישראל להקמת תשתית רדומה של פעילי חזבאללה ולסייע בחטיפת ישראלים, מידע על יעדים למתקפות טילים ופעולות טרור נוספות. השניים, תושבי כפר ירכא וכפר ג'דידה, פנו לשני חשודים נוספים, תושב ירכא ותושב עכברה, כדי שיסייעו להם בפעילות.

(צילום: דוברות השב"כ)

נגד ארבעת החשודים גובשה תשתית ראייתית בחשד לעבירות הבאות: מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות לארגון טרור, קשירת קשר, נסיון ליבוא נשק, סחר בנשק, החזקה, נשיאה והובלה. הבוקר יוגש כתב האישום נגדם ע"י פרקליטות צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת.

ברקע שיחות הגרעין בווינה שנמצאות על סף סיום עם הסכם מצוין לאיראנים, השב"כ מדגיש בהודעתו את מעורבות טהרן בפרשה הביטחונית, כאשר צוין כי אחד מהארבעה דיבר על רצון איראן לשלוט באזור ולהתנקם בישראל על פעולותיה, בין היתר על ידי פגיעה בבכירים ישראלים, בהם מדינאים ומפקדים בצה"ל.

גורם בכיר בשב"כ מסר: "פרשיה זו ממחישה את המאמצים של גורמי טרור איראניים ואחרים לנצל את אזרחי ישראל הערבים והדרוזים. אנו קוראים לאזרחים המקבלים פניות מגורמי טרור: לדווח על כך לרשויות ולהימנע ממצב בו יימצאו עצמם מעורבים בפעילות ביטחונית חמורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר