סיכול המחבלים בג'נין

הלוחמים שחזרו: "היה המון ירי במרחב, המון המון ירי" • צפו

"אני שומע ממש צרור קרוב אלינו, אני רואה הבזק בבטון, ושניה אחרי זה הרגשתי את הכדור", כך סיפר לוחם דובדבן שנפצע בג'נין; לוחם הימ"מ סיפר: "ידעתי שאנצח וידעתי שהם ימותו" • צפו (אקטואליה)

לוחם דובדבן, רס"ל א' ולוחם ימ"מ, רס"ב ת' משחזרים (צילום וידאו: עומר מירון; סאונד: ניר שרף; צילום תמונה: עמוס בן גרשום / לע"מ)

"אני שומע ממש צרור קרוב אלינו, אני רואה הבזק בבטון, ושניה אחרי זה הרגשתי את הכדור", כך שחזר לוחם דובדבן את הפעילות הדרמטית לסיכול חוליית הטרור בג'נין, במהלך הביקור שערך היום (שני) נפתלי בנט, ראש הממשלה, אצל הלוחמים שנפצעו המאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה.

בביקור השתתפו מפקד משמר הגבול, סגן מפכ"ל המשטרה, מפקד הימ"מ, מפקד חטיבת הקומנדו ומנהל בית החולים רמב"ם.

בנט שוחח עם לוחמי ימ"מ ודובדבן, רב-סמל בכיר ת' ורב-סמל א', ושמע מהם על המבצעים בהם השתתפו בסוף השבוע לסיכול חוליית הטרור, בתוך כך פעולות החילוץ תחת אש. לאחר מכן, פגש בנט את מפל"ג ימ"מ, סגן ניצב ש', שגם היום בחסדי שמים חל שיפור במצבו.

לוחם דובדבן, רס"ל א': "(היה) המון ירי במרחב, המון המון ירי. ואז אני שומע ממש צרור קרוב אלינו, אני רואה הבזק בבטון, ושניה אחרי זה הרגשתי את הכדור. צעקתי: 'חטפתי כדור', נשכבתי, הורדתי את הווסט, הורדתי את החולצה".

בנט: "איפה חטפת את הכדור?".

לוחם דובדבן, רס"ל א': "ברגע שראיתי אותו פה (בכתף), נרגעתי. אמרתי: 'הכל בסדר, תמשיכו לעבוד'".

בנט: "זה מאוד מחזק, תהיה בריא".

לוחם דובדבן, רס"ל א' (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

לוחם ימ"מ, רס"ב ת': "היום שלנו התחיל יום קודם, כמרדף, כסיכול פיגוע. עם כל ההתרחשות, ואני לא חדש במקצוע, ידעתי ולא הפתיע אותי שאתקל בירי. ידעתי שאנחנו הולכים למלחמה, אין לי בעיה עם זה. ידעתי שאני אנצח וידעתי שהם ימותו".

בנט: "בביקור אצלכם ביחידה, יצאתי ברושם כ"כ טוב מהאתוס של היחידה, מהרוח של היחידה. זו ממש משפחה".

לוחם ימ"מ, רס"ב ת': "זה מקצוע, זו משפחה ואלה החיים".

בנט: "איך אשתך חיה עם החיים האלה שלך?".

לוחם ימ"מ, רס"ב ת': "היא גדלה עם התפקיד. היא הכירה אותי לפני שהייתי שוטר אז היא רגילה לזה".

בנט: "תהיה בריא. כל הכבוד, באמת. אנחנו מנצחים את החבר'ה האלו".

לוחם ימ"מ, רס"ב ת' (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

לוחם ימ"מ, רס"ב ת': "תסמכו עלינו ולא על מה שהיה אלא על העתיד, על כל דבר. אנחנו פה, זאת העבודה שלנו".

בנט: "כמה ילדים יש לך?".

לוחם ימ"מ, רס"ב ת': "יש לי ילד בן שנה ועוד אחת בת 6".

בנט ביקש ממנו את הסלולר, ושלח הקלטה קולית לאשתו של רס"ב ת': 'זה נפתלי בנט ראש הממשלה, אני נמצא פה ליד ת', הוא נראה לי מאוד מרוצה, אני חייב לומר. עכשיו ברצינות, אני כל-כך גאה בגבורה שלו ושל החברים. בעזרת השם ת' יבריא בקרוב. אז רציתי להגיד לך תודה שאת תומכת בו כל כך הרבה שנים'. יאללה, נהיה בקשר. תהיה בריא".

בנט הודה ללוחמים על פעולתם החשובה למען ביטחון ישראל ואיחל להם רפואה שלמה וחזרה מהירה לשגרה, ואמר: "פגשתי היום את ש', ת' וא', לוחמים אמיצים ונחושים שמקדישים את חייהם, תוך סיכון חיים, למען הכלל. התרשמתי עמוקות מרוח הקרב שהם הפגינו בסוף השבוע, מהחתירה למגע ומהנכונות לסכן את חייהם למען ביטחון המדינה. בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לאחל להם החלמה מהירה ולהודות להם, ולכל כוחותינו שעובדים מסביב לשעון כדי לספק ביטחון לאזרחי ישראל. אלו לוחמי ישראל ואין לי ספק שעם לוחמים כאלה אנחנו ננצח".

לוחם דובדבן, רס"ל א' (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
לוחם דובדבן, רס"ל א' (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר