"נגן על עצמנו"

הפלגים בעזה התכנסו וקראו לפלסטינים להיערך להסלמה

בתום פגישה משותפת בלשכת מנהיג החמאס ברצועה, יחיא סינוואר, הפלגים הפלסטינים סיכמו על הקמת חמ"ל משותף ותיאום, תוך ההיערכות לאפשרות של הסלמה מול ישראל (ארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
חייל פלסטיני. אילוסטרציה (צילום: Attia Muhammed/Flash90)

הפלגים הפלסטינים סיימו אחר הצהריים (רביעי) את פגישתם המשותפת בלשכת מנהיג החמאס ברצועה, יחיא סינוואר, הפלגים סיכמו ביניהם על הקמת חמ"ל משותף ותיאום, תוך ההיערכות לאפשרות של הסלמה מול ישראל.

בהודעה המשותפת שהוציאו כלל הפלגים אמנם לא נכלל איום מפורש אך כן נכתב כי יפתח חמ"ל משותף, "הפלגים הפלסטיניים והחמ"ל המשותף ינהלו דיונים קבועים כדי לעקוב אחרי ההתפתחויות ולקבל החלטות להגנה על העם הפלסטיני והמקומות הקדושים", נמסר.

הפגישה נערכה בעקבות ההסלמה בישראל וקריאות של פעילי ימין קיצוני לעלות ולהקריב קרבן פסח בהר הבית, סינוואר הוא זה שיזם אותה. בהודעת הפלגים נקראו הפלסטינים להתגייסות כללית ועלייה להר הבית ביום שישי הקרוב: "קוראים להתנגדות הפלסטינית להיות ערנית ומוכנה יותר להגנה על המסגד".

בנוסף, בעקבות הודעתם של פעילי הימין הקיצוני, בירדן פירסמו גינוי: "יש לכבד את הסטטוס-קוו ההיסטורי והמשפטי בירושלים ובמקומות הקדושים ולעצור את כל הצעדים שמקשים על היכולת של המתפללים להגיע לאל-אקצה, במיוחד במהלך חודש רמדאן", נמסר, "הפריצות של הקיצונים היהודים וההתנהלות הפרובוקטיבית שלהם הן הפרה של הסטטוס קוו והדין הבינלאומי".

יצוין, כי עד כה למרות גל טרור קשה בשבועות האחרונים ומהומות בג'נין, בעזה נשמר השקט ומלבד קריאות גינוי ושילוב הפלסטינים בגדה "להתעורר" לא נראתה הצטרפות למערכה.

בעוד בחמאס מעוניינים להמשיך בשמירה על השקט, זאת בעקבות ההטבות המפליגות אותן מאפשרת ישראל וכן בעקבות תהליך שיקום ההריסות ממבצע 'שומר החומות' שעדיין נמשך. בג'יאהד האיסלאמי - שמוביל את ההסלמה בג'נין, מעוניינים בהסלמה.

כזכור, ההסלמות האחרונות שעורר החמאס פרצו לאחר שינויים לטענתו בסטטוס קוו בהר הבית, והחשש הוא כי גם כעת ייתכן וייאלץ להצית מערכה חדשה. ברקע, במצרים מנסים לתווך בין ישראל לעזה על מנת למנוע כל הסלמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר