מופע של כניעה

הוחלט: יהודים לא יוכלו להיכנס להר הבית עד סוף החודש

בצל המהומות האלימות וקשה הגינויים הערבית, הדרג המדיני החליט לסגור את הר הבית לעליית יהודים עד סיום חודש הרמדאן. בימין מבקרים: "כשנכנעים לטרור הטרור מנצח" (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכניסה להר הבית, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בצל המתיחות הביטחונית הקשה במתחם, החליט הערב (שלישי) הדרג המדיני כי החל מיום שישי הקרוב ועד לסוף חודש הרמדאן ב-1 במאי הר הבית ייסגר לכניסת יהודים.

יש לציין כי סגירת הר הבית מפני יהודים בימי הרמדאן הינו נהג הקיים כבר זמן רב, אלא שבשנים עברו הסגירה הייתה לשלושה ארבעה ימים לכל היותר ולא לשבועיים כפי שהוחלט הערב.

ביקורת רבה נשמעה הערב בימין על הצעד הנדמה כרפיסה מול הטרור המשתולל. העיתונאי ינון מגל פרסם דברים שכתבה השרה איילת שקד, עמיתתו של ראש הממשלה בנט במפלגה, בהקשר דומה לפני שלוש שנים. "ביום כזה מדינה ריבונית צריכה לאפשר לאזרחיה לעלות להר הבית", כתבה שקד בשנת 2019. "סגירת הר הבית בפני יהודים בגלל איומי אלימות מובילה לאלימות. כשנכנעים לטרור - הטרור מנצח".

הכניסה להר הבית, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "ההחלטה של בנט ושקד לסגור את הר הבית ליהודים עד סיום הרמאדן היא איוולת ביטחונית ומדינית המהווה הודאה למעשה בשקר הערבי כאילו היהודים אשמים בהסלמה הנוכחית. בבוקר בנט תוקף את הירדנים ובערב מאשר את טענתם השקרית ונכנע לדרישותיהם החצופות".

מפלגת ימינה התייחס לביקורת הערב והגיבה: "בעשור האחרון תחת ״מתווה נתניהו״, הר הבית בדרך כלל נסגר ליהודים בעשרת הימים האחרונים של הרמאדן, מכיון שהמוסלמים נשארים לישון על ההר (למעט אירועים חריגים - פרי הערכת מצב של משטרת ישראל). כך יהיה גם השנה".

עוד מתגובת 'ימינה': "ה״תדהמה״ שאחזה באנשי הליכוד וסמוטריץ׳ היא מזויפת לחלוטין, ומניעיה פוליטיים בלבד. ההחלטה על הר הבית תתקבל על בסיס שיקולים בטחוניים והמלצות כוחות הביטחון כבכל שנה. יוזכר כי בשנה שעברה נתניהו סגר את הר הבית למשך 19 יום תחת לחץ החמאס".

יש לציין כי העלייה להר הבית ליהודים נאסרה בידי רוב גדולי ישראל מטעמים הלכתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר