מבצע חיסול

נחשף: כך סוכל הניסיון לחטוף חיילי צה"ל

תחקיר מודיעיני שנחת על שולחן מערכת הביטחון, הוביל את חיל האוויר להרוג במנהרה מחבלים שבכוונתם היה לחטוף חיילי צה"ל בזמן מבצע 'שומר החומות' • הפרטים נחשפים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מנהרה בעזה. ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

ארגון הטרור 'חמאס' תכנן לחטוף חייל במהלך מבצע 'שומר החומות' באמצעות מנהרה, כוחות הביטחון סיכלו את התוכנית. כך חשף היום (שלישי) אמיר בוחבוט באתר 'וואלה'.

לפי הדיווח, חיל האוויר תקף את המנהרה, שעומקה יותר מ-20 מטר, ופגע ב-18 מחבלים. לוחמי החמאס תכננו מהמנהרה, לחדור דרך הגדר ולפשוט לתוך ישראל אך נבלמו, כאמור, בעקבות מידע מודיעיני מדויק, בידי חיל האוויר שהרג את רוב המחבלים ששהו בתוך המנהרה.

בתחקירי מבצע שומר החומות שבוצעו בחודש האחרון, עלה כי יותר משבוע לאחר ההפצצה, אחרי שנחתמה הפסקת האש, חמאס ניהל מבצע הנדסי ממודר במקום ההפצצה בשטח הפלסטיני כדי לחלץ את גופות לוחמי הנוח'בה, יחידת העילית בזרוע הצבאית של חמאס. כך לפי הדיווח ב'וואלה'.

עוד דווח כי במהלך שומר החומות ניסתה הזרוע הצבאית של חמאס לחדור לשטח מדינת ישראל באמצעות שלוש מנהרות: שתיים בצפון רצועת עזה, בהן אחת מול מעבר ארז, ואחת בדרום רצועת עזה. בעזרת מידע מודיעיני מדויק שהתקבל ויכולת תקיפה מדויקת, צה"ל תקף שתי מנהרות בזמן ששהו בהן לוחמי נוח'בה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר