עבאס יתערב?

"חייבים לגרש": מתקפה על המופתי מירושלים

אחרי שהשתתף אמש באירוע איראני שקרא להשמדתה של ישראל, ביקורת קשה במערכת הפוליטית על המופתי לשעבר של ירושלים, המקורב לעבאס. "הסביבה הטבעית בלבנון" (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הפרסום לקראת האירוע (צילום: ערוץ אל מידאן של חיזבאללה)

הקריאות במערכת הפוליטית לגירושו של ה'מופתי' לשער של ירושלים, עכרמה צברי, שאתמול נטל חלק בכינוס איראני שקרא להשמדת ישראל, נמשכות.

השר לשעבר ישראל כץ מהליכוד כתב היום (רביעי) ברשת החברתית 'פייסבוק', כשמפרסם תמונה של מנסור עבאס לצדו של צברי: "עכרמה בברי, המופתי לשעבר של ירושלים, תושב ירושלים ובעל תעודת זהות כחולה, השתתף השבוע בכנס ההסתה וההתנגדות לקיומה של ישראל, שאירגנה אירן לכבוד ״יום ירושלים״ יחד עם נאסראללה, איסמעיל הניה, מנהיגי הג’יהאד האיסלמי ויתר ראשי הטרור.

"אין מדינה בעולם שהיתה משלימה עם מעשה הסתה מהסוג הזה", קבע כץ, והוסיף: "חייבים לגרש אותו מיד מחוץ לגבולות ישראל. בנט ולפיד תתעוררו".

אתמול תקף חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' את צברי וקרא לעצור אותו: "שירותי הביטחון של ישראל חייבים לעצור את המופתי עכרמה סברי עוד הלילה ולהעמיד אותו לדין. אני לא מעלה בדעתי שהקשר החזק של עבאס עם סברי והעובדה שהממשלה הזו תלויה בעבאס תמנע צעד ביטחוני קריטי כזה".

חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס קרא גם הוא לגרשו מהארץ ללבנון, ל"סביבה הטבעית" שלו, כלשונו.

כזכור, באירוע אתמול, שנערך בקריאה להשמדת ישראל, השתתפו מנהיג חיזבאללה, חסאן נסראללה, מנהיג החמאס, איסמעיל הנייה, מנהיג הג'יהאד האסלאמי, מנהיג החזית העממית ועוד בכירים רבים, ביניהם טרוריסטים מרחבי העולם המוסלמי.

בסרטון פרומו שפורסם טרם האירוע באחד מערוצי החיזבאללה, מוצגת השאלה: "האם מלחמה אזורית מתקרבת לאור ההתקפות על מסגד אל-אקצא?", בהמשך נראים צילומים של לוחמי חיזבאללה וטילים.

לצברי שכיהן כמופתי של ירושלים כ-12 שנה - עד לשנת 2006, יש היסטוריה ארוכה של תמיכה בטרור והבעת עמדות פומביות שנויות במחלוקת. בזמן האינתיפאדה השנייה הביע תמיכה בפיגועי התאבדות נגד יהודים, בהמשך, בעקבות פגישה עם מנהיג החיזבאללה הוא נחקר במשטרה, בעבר אף פרסם פסק הלכה על פיו אסור לפלסטינים לקבל אזרחות ישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר