הותר לפרסום

סוכלה רשת הברחה ימית של ארגוני טרור ברצועת עזה; צפו

בפעילות צה"ל והשב"כ סוכלה תשתית להברחות ימיות של רכיבים לייצור אמצעי לחימה עבור ארגוני הטרור בעזה; שלושה מעורבים נתפסו בלב ים - בדרכם לביצוע הברחה בשליחות חמאס (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פעילות כוחות זרוע הים בסיכול רשת ההברחה (צילום: דובר צה"ל)

הותר לפרסום: בחודש שעבר סיכלו לוחמי זרוע הים בשיתוף אגף המודיעין והשב"כ, תשתית להברחות ימיות של רכיבים לייצור אמצעי לחימה עבור ארגוני הטרור ברצועת עזה.

במאמץ משותף של השב"כ, אגף המודיעין, פלגת הביטחון השוטף 916, שייטת 13 ומערך השליטה של זרוע הים, סוכלה רשת ההברחה במהלך אחד מניסיונות ההברחה עבור הזרוע הצבאית של חמאס.

בעקבות מידע מודיעיני, נעצרו שלושה מעורבים, לאחר שיצאו בליל 8 באפריל ממעגנת עזה והחלו בשיט לאורך המרחב הימי שממול לרצועת עזה, הסמוך למצרים.

כאשר ניסו השלושה לחצות את הגבול לכיוון המים הטריטוריאליים של מצרים, הם נעצרו על ידי כוחות צה"ל.

לוחמי זרוע הים השתלטו על כלי השיט, עצרו אותו ואת החשודים והעבירו אותם לחקירת השב"כ.

מפקד בסיס אשדוד, אלוף-משנה אלי סוחולוצקי (צילום: דובר צה"ל)

מפקד בסיס אשדוד, אלוף-משנה אלי סוחוליצקי, אמר כי "פגענו בציר משמעותי אשר שימש להעברת רכיבים ליצור אמצעי לחימה לארגוני הטרור ברצועת עזה. צה"ל פועל בכל עת על מנת למנוע את התעצמות ארגוני הטרור ותשתיותיו. המאמץ המודיעיני בצה"ל ובשב"כ בשילוב כוחות השטח ומערך השליטה בזרוע הים, הם שהביאו להצלחת הסיכול".

שלושת המעורבים שנעצרו הם מחמוד עזיז בכר, אשר נעצר לפני כשנתיים לאחר ניסיון כושל של הברחת אמל"ח עבור החמאס ונכלא במשך שנה בכלא הישראלי), אחמד אסמאעיל פציח ואיתו מחמד נהאד סילאווי, תושבי אזור החוף בעזה, אשר לצד עיסוקם בדייג מעורבים בפעילות הברחות ימיות.

פעילות כוחות חיל הים ברצועת עזה; ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

מחקירתם של השלושה בשב"כ עלה כי הם היו בדרכם לבצע הברחה ימית של ציוד אסור שחלקו יועד בעבור ארגון החמאס, וזאת בתיאום מלא ובשליחות גורמי חמאס ברצועה.

עוד עלה במסגרת החקירה בשב"כ כי מחמוד בכר היה מעורב בהברחות נוספות עבור הזרוע הצבאית של חמאס וזאת לאחר שחרורו ממאסרו האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר