סיכל פעילות

תיעוד מסעיר: אחמד טיבי מבריח עצור ערבי משוטרים

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת דחף במהלך מעצר צעיר ערבי במזרח ירושלים והפריע לשוטרים. הוא שלף בכוח את העצור וסייע לבריחתו. המשטרה: "התנהלות חמורה" (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
טיבי שולף את העצור, היום (צילום: לפי סעיף 27א)

תקרית חריגה התרחשה היום (חמישי) במזרח ירושלים, בבית חנינה, בסמוך לבית שבו התגוררה הכתבת הפלסטינית, שעל נסיבות מיתתה, סמוך למחנה הפליטים ג'נין, במהלך מבצע בטחוני של צה"ל והיתקלות עם מחבלים, נעשה ניסיון להסית נגד צה"ל וישראל בעולם, כמי שגרמו למותה. נסיבות מותה עדיין נחקרות.

אחמד טיבי, חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, נכח במקום במהלך ההתפרעויות של צעירים ערבים. הצעירים לפי הדיווחים תקפו שוטרים ויידו אבנים לעברם. השוטרים עיכבו שניים לחקירה, אולם אחד מהם הצליח להימלט בעקבות התערבותו של טיבי.

בסרטון שהתפרסם היום והפך ויראלי, נראה טיבי מתקוטט עם השוטרים, ושולף מהם את העצור - שנמלט מיד על נפשו. השוטרים דלקו אחריו, וכעבור זמן קצר נתפס.

מהמשטרה נמסר: "ביממה האחרונה שוטרים פעלו לטיפול בהפרות סדר אלימות באזור בית חנינא. במהלך הפרות הסדר נפצעו שוטרים וכן נעצרו חשודים בחשד למעורבותם בהפרות סדר, תקיפת שוטרים, הסתה והתפרעויות אלימות.

"היום אחר הצהריים עיכבו השוטרים צעיר לאחר שעלה חשד לגביו כשהשליך חפץ חשוד מידיו. במהלך עיכובו בשטח הגיע נבחר ציבור, הפריע בביצוע העיכוב, דחף, התלהם ואף אפשר את בריחתו של החשוד בכוח. לאחר מרדף רגלי קצר, החשוד נתפס ונעצר לחקירה במשטרה.

"אנו רואים בחומרה את התנהלותו של נבחר הציבור, שניצל את חסינותו לרעה ואפשר בריחה של חשוד במהלך עיכובו (ללא הצלחה כאמור). הפרעה לפעילות משטרתית לשמירת החוק והסדר הוא מעשה פסול, בפרט כשהוא מבוצע ע״י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא אישית ולא לסכל פעילות משטרתית".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיב לתקרית: "אני רואה בחומרה את התנהגותו של ח"כ אחמד טיבי, כאשר פגע היום בפעילותם של שוטרים בירושלים בביצוע תפקידם. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים במציאות מורכבת, והניסיון לשבש את עבודתם הוא בלתי נסבל - בוודאי כאשר מדובר בחבר כנסת שמנצל לרעה את חסינותו. ח"כ טיבי יודע שבמקרה ויש לו טענות כלפי המשטרה - הוא יכול לפנות ישירות אליי".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר