לוחם הימ"מ נהרג בחילופי אש

ירי של אלפי כדורים: פרטים חדשים על הריגת הלוחם בג'נין

אחרי חילופי אש ביום שישי האחרון, נהרג לוחם הימ"מ רס"ב נעם רז • מפרטים חדשים מהאירוע עולה כי במהלך הפעילות בג'נין נורו לעבר הכוחות אלפי כדורים • מפקד הימ"מ: "הציל לוחמים רבים" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ר"ב נעם רז (צילום: דוברות המשטרה)

אחרי שביום שישי האחרון נהרג לוחם ימ"מ רס"ב נעם רז במהלך חילופי ירי בפעילות בג'נין, עולים פרטים חדשים על האירוע בו נהרג.

נעם רז הציל לפני חודש את חייו של סנ״ש ש׳ שנפצע אנושות בפעילות סמוך לגנין. ביום שישי כאמור, נהרג בפעולה מורכבת לא פחות. רס"ב רז בן 47 אחר מוותיקי הימ"מ הוא לוחם הימ"מ הראשון שנהרג בפעילות מבצעית מאז שנת 2011.

רז בן 47 התגורר בקידה שבבנימין ואחר מוותיקי הלוחמים בימ"מ. הוא השתתף במאות מבצעים ופעולות סודיות ומסווגות לסיכול טרור של הימ"מ.

רז התגייס בשנת 1999, ושימש במשך 23 שנים ביחידה כלוחם, פראמדיק, פורץ וצלף. הותיר אחריו אלמנה ושישה ילדים. הלווייתו תתקיים ביום ראשון בהר הרצל.

גורם בטחוני אמר לאחר הפעילות הקשה בג’נין "המעצר שביצענו הוא יעד מאוד משמעותי במרחב, תכננו את הפעולה יום לפני, ולפנות בוקר נכנס כוח שכיתר שני בתים מאות מטרים מהנקודה שבה העיתונאית נהרגה".

"לאחר הכניסה של הכוח הראשון נכנסו עוד כוחות בשני גלים - גל של צלפים וגל שלישי של כוחות סיירת גולני. היתה לנו אינדיקציה שהמחבל נמצא לקראת 7 בבוקר סגרנו על הבית וברגע שהגענו לבית, פעלנו ב'סיר לחץ' כרזנו למבוקש לצאת זרקנו רימון הלם, חומר נפץ לפריצת דלת אחת ואחרי הפריצה ירי מנשק קל".

עוד אמר הגורם הביטחוני כי "בשלב הזה אנחנו מבינים שיש עימות רציני והגברנו את האש ואז יצאו מהבית האבא ועוד בן משפחה שאמר שהמבוקש לא נמצא אבל ידענו שזה לא נכון. אחרי שהוצאו הדיירים ירינו שני טילי נ"ט, נכנסנו פנימה, עצרנו אותם והתחלנו לסרוק את הבית".

"בכל הזמן הזה, יש ירי של אלפי כדורים לעבר הכוחות. אני לא זוכר ירי כזה 20 שנה, גלגלים של רכבים נוקבו והרבה מאוד ירי, במעטפת ראינו המון חמושים - אחד מהם הוא אח של זכריה זביידי" - שנפצע אנושות.

בהמשך דבריו אמר כי "בשלב הזה התחלנו לנסות לבודד את הזירה מהחמושים ומנענו מהם להגיע. לאחר מכן החל קיפול של הכוחות, ודי בתחילתו של הקיפול לוחם הימ"מ קיבל כדור בגב תוך פחות משעה הוא כבר היה בטיפול ברמב"".

"על פי התחקיר בשטח הירי התבצע ממרחק של כ-300 מטרים על ידי מחבלים במקום, רז קיבל טיפול בשטח תחת אש ופונה בעת שיורים לעברנו ומשליכים מטעני חבלה, הרופאים נאבקו על חייו והוא לא שרד את הפגיעה".

ורם צבאי אמר ביום שישי לאחר הפעילות כי ״מדובר ביותר מ-3 שעות של סיר לחץ, כמות הירי שחטפנו בלתי ניתנת לתיאור אלפי כדורים. החלפנו 4 פנצ'רים, שני רכבים ממוגנים הושבתו, שמשות ממוגנות התנפצו״.

מפקד הימ"מ ח', ספד ללוחם רז ז"ל ואמר כי ״ביום שישי פעלנו במרחב ג'נין כדי ללכוד מבוקש. בשעות הבוקר סגרנו על ביתו ומאותו רגע החלו חילופי אש כבדים מכפר דן קבועה הגיעו חמושים הפריעו לנו בעבודה.

עד 11:30 התנהלו מול חמושים ומטענים. עד שהמבוקש הסגיר עצמו כתוצאה מסיר לחץ שהפעלנו על המבנה. נפתח ירי מאסיבי לעברנו. הבנו שאנחנו מוקפים תוך כדי קיפול רז נפגע מירי חמוש ממרחק של כ-200 מטר. כרגע מתחקור ראשוני בשטח התובנה שהירי פוגע אנושות בנועם. בתוך 48 דק הצלחנו לפנות לרמב"ם"

"הייתי מפקד הקורס שלו הייתה לי גאווה שרת בפלוגת הצלפים הוביל מאות מבצעים הציל לוחמים רבים הציל את ש'. לוחם למופת צנוע עניו זו אבידה גדולה ליחידה. אנחנו חזקים נמשיך לפעול ולסכל טרור. היום הרגנו חמוש עצרנו את המבוקש ופצענו אחרים. ירו לעברנו ירי ישיר."
עוד אמר כי "היינו בשלב קיפול ובשלב זה כנראה מחבלים הבינו התאספו על הגגות וירו לכל כיוון. כדור אחד נורה מעל השכפץ הקרמי. מרגע הפציעה עד שהגיע לרמב"ם לקח 48 דקות זה זמן הכי קצר שיכל להיות להוציא אותו תחת אש כשיש ירי ומטענים לעברנו. הכוח פעל באופן ביקורתי. 49 דקות הוא כבר היה בחדר הלם. פעלנו באופן אגרסיבי הצבא מאפשר לנו. לא היה משהו שיכול למנוע את הירי."
"נועם אחד הלוחמים הוותיקים ביחידה. כל הכוח היה שם על מנת לסגור על בבית מבוקש ולהוציא אותו. נועם היה באחת מהחוליות שסגרו על הבית. תוך כדי התמודדנו עם ירי וכשהייתי בשלב הסיום הוא נפגע."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר